در جلسه هم‌اندیشی مربیان تربیت‌بدنی عنوان شد؛

شکوفایی استعداد دانش‌آموزان، اصلی‌ترین وظیفه مربیان تربیت‌بدنی است

آباده (پانا) - رئیس آموزش و پرورش آباده عنوان کرد شکوفایی استعداد دانش‌آموزان، اصلی‌ترین وظیفه مربیان تربیت‌بدنی است.

کد مطلب: ۱۳۱۸۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی استعداد دانش‌آموزان، اصلی‌ترین وظیفه مربیان تربیت‌بدنی است

ورزش و تربیت بدنی، مبحثی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که باعث رشد و شکوفایی جسم و روح، تقویت عملکرد مغز و افزایش هماهنگی بین اعضای بدن می شود‌. به همین دلیل است که معلمان تربیت بدنی نقش بسزایی در شناسایی استعداد‌های جسمی و همچنین رفع مشکلات جسمی دانش آموزان بر عهده دارند.

همزمان با هفته تربیت بدنی، مراسمی برای تجلیل از آموزگاران و مربیان تربیت بدنی و نیز سازماندهی امور ورزشی در مدارس با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان آباده و تمام دبیران و آموزگاران تربیت بدنی و مربیان بهداشت و سلامت این رشته برگزار شد .

رئیس اداره آموزش پرورش آباده ضمن تبریک هفته تربیت بدنی بیان کرد: عقل سالم در بدن سالم است. امروز جامعه ما علاوه بر جسم سالم نیاز به شادابی هم دارد و مدارس باید توجه بیشتری به تحرک و پویایی دانش‌آموزان داشته باشند .

حمیدرضا خادمی، ضمن اشاره به مشکلاتی که کرونا برای تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان به وجود آورد، گفت: همکاران ما در زمینه ورزش در سه سال گذشته زحمت های زیادی کشیدند و با ایده‌های خلاقانه باعث تعییر نگاه جامعه به زنگ ورزش شدند، چرا که در دوران کرونا تحرک دانش‌آموزان بسیار کاهش یافت و همین امر موجب ایجاد مشکلات متعددی مثل چاقی و اضافه وزن در دانش‌آموزان شد.

خادمی گفت: بسیاری از فعالیت‌ها در دوران کرونا کنار گذاشته شد و الان زمان آن رسیده است که برگردیم و بخشی از این عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم. یکی از این فعالیت‌ها برگزاری مسابقاتی شاد در مدارس است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آباده دراین مراسم با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی نقش مهمی در کشف استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان دارند، گفت: دبیران ورزش باید ظرفیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموزان را شناسایی کرده و با فرض اینکه این دانش آموزان فرزندان خود آنها هستند، کارهایی را انجام دهند که به آن‌ اعتقاد قلبی دارند.

قاسم خلیفه همچنین ایده‌های نوآورانه دبیران را عاملی موثر در تربیت دانش‌آموزان دانست و از آنها خواست تا از این ایده‌ها در موضوعات مختلف استفاده کنند.

وی در پایان توضیحاتی در مورد برگزاری مسابقاتی با حضور دانش‌آموزان، مربیان ورزش و حتی والدین برای افزایش ارتباط بین خانواده و رشته تربیت بدنی ارائه داد.

در ادامه این مراسم از حسن یزدان‌پناه، کارشناس اسبق تربیت بدنی شهرستان تجلیل شده و همچنین عطا ترابی به عنوان کارشناس جدید این رشته انتخاب شد. همچنین از دبیران تربیت بدنی، زهرا حسینی و مهکامه صفائیان به عنوان فعالان این رشته تقدیر به عمل آمد.

کارشناس جدید رشته تربیت بدنی شهرستان آباده از مشکلاتی که اغلب دبیران ورزش در مدارس با آن مواجه هستند، سخن گفت و بیان کرد: گاهی اوقات در برخی مدارس به معلمان تربیت بدنی توجه چندانی نمی شود، راهکار موجود برای حل این مشکل این است که خودمان برای کار خودمان ارزش قائل شویم و با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های درست و ضروری باعث افزایش ارزش زنگ ورزش در مدارس شویم.

در حاشیه این مراسم جلسه‌ای برای معرفی آیین‌نامه‌های جدید بهداشتی در مدارس برگزار شد و مژده سلیمان پور کارشناس واحد سلامت جوانان و نوجوانان شبکه بهداشت و میترا رحیمی کارشناس ستاد گسترش سلامت در مورد مسائل مربوط به وضیعت بهداشت و سلامت در مدارس صحبت کردند.

* دانش‌آموز خبرنگار: سیدسینا هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار