استقبال 47 درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی از رشته‌های هنرستانی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از استقبال 47 درصدی دانش‌آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه، به رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کار‌دانش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
استقبال 47 درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی از رشته‌های هنرستانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید‌علیرضا موسوی‌نژاد، در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان طبس بابیان این که میزان استقبال دانش آموزان استان نسبت به رشته های هنرستانی بیش از میانگین کشوری است، تصریح کرد: گرایش دانش آموزان طبسی بیشتر به ادامه تحصیل در رشته های فنی و کاردانش است.

وی، اقناع سازی و پاسخگویی به شبهات و نیازهای علمی، عقیدتی، اقتصادی و سیاسی آینده سازان انقلاب در کنار تربیت انسان هایی اندیشمند و مسئولیت پذیر را از مهم ترین وظایف مدیران و معلمان مدارس دانست و عنوان کرد: مدیران مدارس باید همچنان که در تقویت بنیه علمی و عقیدتی دانش آموزان تلاش می کنند، با رصد فضای مجازی، از سلامت فکر و اندیشه آنان نیز صیانت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به موج سواری و سوء استفاده رسانه های بیگانه از احساسات پاک جوانان و نوجوانان ایرانی در ناآرامی های اخیر، اذعان کرد: همچنان که در پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، زمین ایران عزیز را از دست طاغوت و طاغوتیان آزاد کرده و حتی یک وجب از خاک این کهن سرزمین اسلامی را به متجاوزین بیگانه ندادیم، باید فضای مجازی را که امروز مورد تاخت و تاز شیطان بزرگ و ایادی مزدور داخلی و منطقه ای او قرار گرفته آزادسازی شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که فرایند تربیتی کودکان در خانه و اجتماع شکل می گیرد، افزود: از این منظر همه افراد در فرایند تعلیم و تربیت کودکان تأثیرگذار بوده و چنانچه به خوبی ایفای نقش نکرده و یا غفلت کنند، خسارات جبران ناپذیری به شخصیت تربیتی کودک در دوران نوجوانی و جوانی وارد می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در ادامه به تبیین سهم هر یک از سه رکن، خانه، جامعه و مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت پرداخت و اظهار کرد: حوادث اخیر ثابت کرد که آزادسازی فضای مجازی، از چنگ دشمنان و مشارکت و همراهی دو رکن خانه و اجتماع در فرایند تعلیم و تربیت با اولیای مدارس ضروری ترین نیاز امروز جامعه و لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است.

موسوی نژاد ایجاد تنوع ساختاری در اجرای برنامه های تربیتی، پرورشی و فوق برنامه مطابق با نیازهای روز دانش آموزان در کنار ترویج فرهنگ اقامه نماز را دو راهکار صیانت از فکر و اندیشه دانش آموزان در برخورد با سم پاشی در فضای مجازی برشمرد و تأکید کرد: تقویت روحیه مشارکت، مسئولیت پذیری و افزایش روحیه کار جمعی از ضروریات کار فرهنگی و تربیتی است.

در ادامه این مراسم، 4 نفر از مدیران مدارس و راهبران آموزشی شهرستان طبس به بیان نقطه نظرات خود در زمینه چالش های مدیریت آموزش و پرورش طبس از منظر کمبود امکانات، نیروی انسانی، فرسودگی فضاهای آموزشی، پرورشی و تربیتی پرداختند.

شایان ذکر است موسوی نژاد درحاشیه سفر به طبس، ضمن افتتاح زمین چمن مصنوعی آموزشگاه صالح زاده و حضور در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان باامام جمعه طبس دیدار و گفتگو کرد و پاسخگوی سوالات تخصصی کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش طبس در حوزه های مختلف اداری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار