خلخال، تنها شهرستان بدون مشکل آب شرب استان اردبیل است

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل گفت با شست‌و‌شوی شبکه آب‌رسانی در خلخال مشکل تغییر رنگ آب هم در برخی محلات این شهر برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خلخال، تنها شهرستان بدون مشکل آب شرب استان اردبیل است

علیرضا نعمت سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به آب شرب شهر ستان خلخال اعلام کرد: در حالی که در سال جاری همه شهرستان‌های استان اردبیل با مشکل و چالش جدی کمبود آب شرب مواجه شدند، خوشبختانه شهر خلخال تاکنون هیچ گونه مشکلی در تامین آب شرب شهروندان نداشته است.

وی با اشاره به تامین آب شرب خلخال از سد بفراجرد اظهار کرد: کدورت آب پشت سد بفراجرد خلخال ۶ دهم درصد و استاندارد است، کدورت آب سایر سدهای مورد استفاده برای آب شدب سایر مناطق مختلف استان از این میزان بیشتر و بالاتر است.

نعمت سلطانی یادآور شد: هم اکنون ۸۶ درصد از آب شرب شهر خلخال از محل سد بفراجرد و ۱۴ درصد نیز از چاه‌های عمیق تامین می‌شود که از لحاظ کمی و کیفی هیچ گونه مشکلی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: با شست و شوی شبکه آبرسانی از جمله لوله‌ها و اتصالات، مخازن ذخیره آب شرب تاسیسات آبرسانی شهر خلخال، برخی موارد مربوط به مشاهده تغییر رنگ آب در برخی از مناطق مختلف شهر خلخال به زودی برطرف خواهد شد.

نعمت سلطانی گفت: همه اعتبارات سال جاری خلخال جهث توسعه شبکه فاضلاب اختصاص یافته و همچنین اعتبارات مربوط به آب شرب نیز تنها برای نگهداری و تعمیر و تجهیز شبکه آبرسانی هزینه شده است و در صورت اجرای هرگونه طرح‌های توسعه‌ای آب شرب باید اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و یا ملی تامین شود.

سید جواد یحیی زاده ،فرماندار خلخال نیز با تاکید بر تامین سلامت آب شهر مورد استفاده شهروندان گفت: انتظار از مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین شهرستان شست و شوی شبکه آبرسانی شرب برای برطرف شدن مشکل تغییر رنگ آب در برخی از مناطق این شهر است.

وی افزود: بر اساس آزمایشات صورت گرفته از آب نمونه برداری شده از مناطق مختلف شهر آب شرب مورد استفاده شهروندان خلخال کاملاً سالم ،بهداشتی و از استاندارد کافی برخوردار است.

فرماندار خلخال ادامه داد: در تلاش هستیم تا با اجرا و تکمیل پروژه زون بندی منطقه اسلام آباد شهر خلخال مشکل افت فشار آب در این منطقه از شهر خلخال را هم حل کنیم.

یحیی زاده تصریح کرد: در سال جاری ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای اصلاح خط لوله اصلی آب شهر خلخال تخصیص یافته که انتظار می‌رود مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نسبت به جذب و هزینه کرد این اعتبار در سال جاری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار