مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

ورزش، منافاتی با درس ندارد و در رشد روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش‌آموزان اثرگذار است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه براساس یافته‌های پژوهشی، ورزش، منافاتی با درس ندارد و در رشد روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش‌آموزان اثرگذار است، گفت اقبال عمومی برای ورزش در جامعه افزایش یافته و اولیا در دو زمینه تحصیلی و ورزش حاضر به سرمایه‌گذاری برای فرزندانشان هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش، منافاتی با درس ندارد و در رشد روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش‌آموزان اثرگذار است

عادل خالقی، در نشست تخصصی معاونان و کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان سمنان، تصریح کرد: دانش آموزان بهترین سال های عمرشان را در مدرسه حضور دارند و در اختیار ما هستند، پس ضروری است از فرصت ایجاد شده به شکل صحیح و درست استفاده کنیم؛ چرا که رشد بچه ها در ورزش، بازی و نشاط است و توجه به این مهم باعث پیشگیری از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

وی توصیه کرد: در مسیر خدمت به دانش آموزان، اولویت اصلی حفظ و افزایش انگیزه همکاران فرهنگی است و اولویت دوم، توجیه همکاران نسبت به توجه جدی به مخاطبان و شناسایی استعدادهای آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه اگر هر فردی را در راستای استعدادش کمک کنیم، بزرگ ترین خدمت را به فرد و به جامعه کرده ایم، گفت: براساس طرح شهاب که شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است، بزرگ ترین سرمایه آموزش و پرورش، معلمان هستند که در خط مقدم تعلیم و تربیت حضور دارند و در موضوع استعدادیابی می توانند بهترین نقش را ایفا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست به تبیین و تشریح برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت استان در سال تحصیلی جاری پرداخت.

روح اله حسنی، مهم ترین برنامه های این معاونت را، پیگیری طرح های ملی شهید سلیمانی و شهید خرازی عنوان کرد و با تأکید بر حفظ و ارتقاء شأن، منزلت و کرامت کارکنان، از همکاران خود خواست با برنامه محوری حرکت پیش رونده داشته باشند، در حوزه کاری خود شاخص ها، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها را شناسایی و مشخص کنند و از ظرفیت حداکثری منابع مالی و انسانی برای پیشبرد و تحقق برنامه ها و فعالیت ها استفاده کنند. پاسخ گویی به موقع، گزارش دهی منظم و همچنین مدیریت فضای مجازی از دیگر توصیه های این مقام مسئول بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار