سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:

آموزش و پرورش سمنان از سفر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد

سمنان (پانا) - سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، از پرداخت 200 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش و پرورش از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان طی 3 سال، خبر داد و گفت این امر، ستودنی و نشان از رویکرد ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش سمنان از سفر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد

، در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان که به ریاست هاشمی، استاندار و با حضور محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان تشکیل شد، بیان کرد: طی سال‌ های گذشته، درصد مدارس تخریبی استان سمنان به درستی به وزارتخانه اعلام نشد و با تلاش استاندار سمنان و رویکرد دولت برای جبران عقب‌ماندگی در نوسازی مدرسه‌های تخریبی، استان سمنان از اولویت بیست و نهم تخصیص اعتبارات به اولویت ۱۵ ارتقاء یافت.

وی با تاکید بر نقش خیّران در ارتقاء خدمات و فضای آموزشی، افزود: خیران بیش از پیش در زمینه ساخت مدرسه همراه باشند. امسال خیّران مدرسه‌ساز استان سمنان، ۳۰ میلیارد تومان تعهد کردند که این میزان تعهد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. البته ۵۰ درصد تعهد خیّران برای سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

13 درصد دانش‌آموزان استان‌سمنان در مراکز غیردولتی تحصیل می‌کنند

عادل خالقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه، از تحصیل 19 هزار و 209 محصل استان در مراکز و مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: 12.88 درصد دانش‌آموزان استان در مدرسه‌های غیردولتی از خدمات آموزشی و پرورشی استفاده می‌کنند که در مقایسه با آمار کشور، فقط یک درصد دانش‌آموزان استان سمنان در مراکز غیردولتی درس می‌خوانند و باید این عدد افزایش یابد.

برای جذب سرمایه‌گذار در بخش آموزش، جاذبه ایجاد شود

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش آموزش، جاذبه ایجاد کند، افزود: دولت با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی، مانند تسهیلات ارزان‌قیمت، مُشوّقِ بخشِ خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش باشد.

وی با اشاره به هزینه بالای آموزش و پرورش، افزود: هزینه‌کرد دولت به تنهایی در بخش آموزش و پرورش مقدور نیست که البته خیّران همراهی می‌کنند، اما کافی نیست و باید بخش خصوصی همراه دولت باشد. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه آموزش ضروری است، اما جاذبه ایجاد نشده تا سرمایه‌گذاران در این بخش همراه دولت باشند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تسهیلات ارزان قیمت و بسته حمایتی از سوی دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش آموزش کمتر دیده می‌شود و پیشنهاد می‌شود اراضی دولتی برای آموزش به بخش خصوصی واگذار شود. در این استان برای سرمایه‌گذاری ظرفیت است، اما موانع قانونی وجود دارد. واگذاری زمین هم می تواند مُشوّق خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار