معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۴ شهر تهران:

ورزش پدیده‌ای سازنده در غنای فرهنگی جامعه است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 4 با بیان اینکه ورزش از عوامل همبستگی اجتماعی است، مدرسه و معلمان ورزش را جز مهمترین ارکان در جهت تحقق اهداف نظام آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ورزش پدیده‌ای سازنده در غنای فرهنگی جامعه است

علی گلشن معاون پرورشی و تربیت بدنی ؛ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: ورزش پدیده‌ای سازنده بــرای رشد وجودی انسان، عـامل اصلی همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ‌هـا و ارزش ‎ها است.

وی با توجه به اهمیت ورزش در سند تحول بنیادین تصریح کرد: ورزش و تربیت بدنی در سند تحول بنیادین از جایگاهی ویژه برخوردار است و نحوه تحقق اهداف نظام آموزشی در تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان یکی از مسائل مهم و سرنوشت‌ساز است، در واقع توجه به امر ورزش و تلاش برای گسترش و تحکیم بنیان‌های آن آثار سودمندی در جامعه به بار می‌آورد و مدرسه و معلمین ورزش به عنوان مهمترین نهاد در این امر هستند.

گلشن گفت: درس تربیت‌بدنی یکی از شیرین‌ترین دروس مورد علاقه دانش‌آموزان در مدرسه است که یک فرصت طلایی را برای ارائه هر نوع آموزش، چه در فرایند یاددهی - یادگیری مهارت‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی و چه آموزش نکات بهداشتی و ایمنی به دانش‌آموزان فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه معلمان ورزش همچون سایر معلمان، وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند گفت:همکاران زحتمکش و خستگی ناپذیر درس تربیت بدنی به علت تاثیر دوگانه پرورش روح وجسم تاثیر ویژه ای در تربیت دانش آموزان دارند و ارتباط مناسب معلم ورزش با خانواده و معلمان باعث بهبود کیفیت آموزشی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار