حضور ٣ هزار و ۵۵٠ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مراسم روز ملی پارالمپیک

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن اعلام مشارکت ٣ هزار و ۵۵٠ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مراسم گرامیداشت روز ملی پارالمپیک؛ هدف این مراسم را معرفی جنبش پارالمپیک به توسعه ورزش همگانی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور ٣ هزار و ۵۵٠ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مراسم روز ملی پارالمپیک

شهناز کریمی در مراسم روز ملی پارالمپیک اظهار کرد: به‌منظور توسعه ورزش همگانی در بین جامعه افراد با نیازهای ویژه و نابینایان و کم بینایان و همچنین برایت تقویت ورزش قهرمانی، روز ملی پارالمپیک از سال ۸۲ توسط ایران آغاز شد و در سال‌های ۸۴ و ۸۵ با حضور ۲۸۰۰ نفر مراسم این روز به‌صورت جدی برگزار شد. امروز که پانزدهمین دوره برگزاری روز ملی پارالمپیک است، ٣ هزار و ۵۵٠ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در روز ۲۴ مهر که به نام روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده است در تهران جشن گرفتند. سال گذشته تعداد محدودی دانش‌آموز به خاطر شرایط کرونایی در این روز مشارکت داشتند که امسال با رشد خوبی مواجه بودیم.

وی درباره نامگذاری روز پارالمپیک گفت: روز ملی پارالمپیک که ۲۴ مهر است به نام روز پارالمپیک، عصای سفید نامگذاری شده، در این روز سعی داریم به آموزش ورزش‌های مختلف به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی بپردازیم و برای توسعه ورزش همگانی گام‌های موثر برداریم.

وی افزود: هدف از برگزاری روز ملی پارالمپیک آموزش و توسعه ورزش همگانی و همچنین معرفی جنبش پارالمپیک است که تصمیم داریم در این روز با دعوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به این مراسم به معرفی رشته‌های پارالمپیکی بپردازیم و آن‌ها را با رشته‌های مختلف پارالمپیکی آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد سعی ما بر این است که با گرامیداشت روز ملی پارالمپیک، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و با استعداد را در جامعه مطرح کنیم تا بتوانیم به نیازهای آن‌ها بهتر پاسخ دهیم.

شهناز کریمی همچنین از برگزاری پایگاه و کلاس‌های تابستانی در تابستان گذشته برای کشف استعداد‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: در آموزش و پرورش استثنایی معلمان و پرسنل اداره آموزش و پرورش استثنایی در خدمت دانش آموزان هستند و در این راه با همراهی اولیا و خیرین عزیز پیش می‌روند.

مراسم گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک از ساعت هشت صبح امروز (یکشنبه‌) در سالن ١٢ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و انجام ورزش‌هایی نظیر والیبال نشسته، وزنه‌برداری، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری و ... از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دانش آموز خبرنگار: محمد‌مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار