یکی از دبیران دبیرستان شهید زارع ناحیه سه کرج در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان باید خانه را برای خودشان مدرسه کنند

کرج (پانا) - یکی از دبیران دبیرستان شهید زارع ناحیه سه کرج عنوان کرد دانش‌آموزان باید خانه را برای خودشان تبدیل به مدرسه کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید خانه را برای خودشان مدرسه کنند

مریم الهی، دبیر دبیرستان شهید زارع ناحیه سه کرج در گفت‌وگو با پانا بیان کرد‌: «دانش‌آموزان پس از کرونا با اختلالات درسی زیادی روبه‌رو شدند و برخی‌ها حتی، پس از مدتی درس را فراموش می‌کنند بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند در قدم اول دروس را با لباس مدرسه روبه‌روی آینه سپس برای پدر و مادر و برای دوستان‌شان بازگو کنند که این عامل باعث تمرکز بیشتر دانش‌آموز و ثبت دروس در حافظه بلند‌مدت‌شان می‌شود.»

وی افزود: «روشی که به نظر من پس از کرونا می‌تواند مفید و نوآور باشد، تماشای فیلم و مشارکت دانش‌آموزان در کارهای گروهی است. با کمک مدیر مدرسه و دیگر همکاران هم در حال شناسایی دانش‌آموزانی هستیم که در قرنطینه کرونا با افت تحصیلی شدیدی روبه‌رو شده‌اند که وضعیت درسی آن‌ها توسط دبیران مربوطه ساماندهی خواهند شد.»

الهی در مورد افزودن دروس به حافظه بلندمدت دانش‌آموزان هم عنوان کرد: «دانش‌آموزانی که دروس را فراموش می‌کنند تمرکز لازم در درس خواندن را ندارند و می‌خواهند خواندن درس‌ها سریع تمام شود اما نمی‌دانند که هر درسی راه‌حل و روش خاصی برای یادگیری دارد که این مشکل بیشتر برای دانش‌آموزان پایه هفتم است که تمرکز لازم را ندارند و برای تمامی دروس از یک روش استفاده کرده و تمام مطالب را حفظ می‌کنند. در حالی که دانش‌آموزان باید مباحث درسی را درک کنند نه حفظ. کسی که دروس را حفظ می‌کند مباحث در حافظه کوتاه‌مدتش ذخیره می‌شود و به حافظه بلند سپرده نمی‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند در قدم اول خانه را برای خودشان مدرسه تصور کنند. طوری که لباس مدرسه بپوشند و دروس را ابتدا برای آینه سپس برای پدر و مادر و در آخر برای دوستان بازگو کنند تا مباحث در ذهن‌شان بماند. به‌طور مثال راه‌حل یادگیری دروس حفظی با دروسی مثل ریاضی متفاوت است در درس ریاضی برای یادگیری نیاز به تکرار و تمرین زیاد است، اما دروس حفظی را باید حفظ و به مرور زمان تکرار کنند تا یاد بگیرند.»

وی در پایان در مورد روش‌های جدید تدریس خاطرنشان کرد: «برای تدریس به نسل جدید روش‌هایی مانند تماشای فیلم، مشارکت دانش‌آموزان در تدریس می‌توان استفاده کرد که در یادگیری دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است.»

دانش‌آموز خبرنگار : آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار