یک اقتصاددان در گفت‌وگو با پانا:

رشته اقتصاد آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان بورسیه شود

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد داد دانشگاه فرهنگیان تعدادی از دانشجویانش را برای فراگیری تخصصی رشته اقتصاد آموزش و پرورش در کشورهای دیگر بورسیه کند و به توسعه این رشته در کشور کمک کرده و از سوی دیگر در رشته اقتصاد هم گرایشی با عنوان آموزش و پرورش تدریس شود.

کد مطلب: ۱۳۱۵۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رشته اقتصاد آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان بورسیه شود

لطفعلی بخشی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت آموزش اقتصاد به کودکان گفت: «هر مطلبی را با توجه به‌مقتضای سن و ظرفیت مغزی و ظرفیت لغوی هر فرد در هر سنی می‌توان عنوان کرد، پس اقتصاد صرفاً برای بزرگسالان نیست و برای کودکان هم قابل آموزش است اما باید با روش خودش این مهم انجام شود.»

از پیوند اقتصاد و آموزش و پرورش غفلت شده است

بخشی با اشاره به جدایی اقتصاددانان از آموزش و پرورش، گفت:‌ «این جدایی نه تنها باعث شده آموزش اصول اقتصاد به کودکان و نوجوانان کمتر موردتوجه قرار بگیرد بلکه در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی آموزش و پرورش هم اثر داشته است.»

این کارشناس اقتصادی درباره اهمیت پیوند اقتصاددانان با حوزه آموزش و پرورش گفت: «اگر مقایسه‌ای میان نظام آموزشی ایران و فنلاند داشته باشید متوجه می‌شوید که همچنان جا دارد مطالب به‌روزتری در مدارس ایران آموزش داده شود. در آنجا از نحوه لباس پوشیدن گرفته تا معاشرت با دوستان آموزش داده می‌شود. جای خالی آموزش مهارت‌های این‌چنینی در نظام آموزشی ما به چشم می‌خورد.»

توجه به توسعه رشته اقتصاد آموزش و پرورش

بخشی با اشاره به اهمیت توجه به رشته اقتصاد آموزش و پرورش اظهار کرد: «باید آموزش و پرورش اقتصاددان‌ها را به درون خودش راه دهد و این نگاه جاری شود. اگر این توجه از سوی آموزش و پرورش باشد اقتصاددان‌ها هم به سمت تحلیل حوزه اقتصاد می‌آیند.»

دانشگاه فرهنگیان بورسیه‌ای برای رشته اقتصاد آموزش و پرورش در نظر بگیرد

این اقتصاددان با اشاره به اینکه دولت باید افرادی را جهت فراگیری تخصصی اقتصاد آموزش و پرورش بورسیه کند، عنوان کرد: «اکنون در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های تربیت دبیر باید رشته اقتصاد آموزش و پرورش به‌صورت تخصصی آموزش داده شود و چرا نباید از همین دانشگاه‌ها افرادی را بورسیه کرد تا این رشته را در کشورهای دیگر فرابگیرند و برای کشور مفید واقع شوند. از سوی دیگر در رشته اقتصاد هم گرایش آموزش و پرورش اضافه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار