امیرحسن اصلانیان: پرسپولیس احتیاج به یک بزرگتر دارد

تهران (پانا) - امیرحسن اصلانیان پیشکسوت سرخ‌ها می‌گوید داور دربی پیش رو حتما باید خارجی باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امیرحسن اصلانیان: پرسپولیس احتیاج به یک بزرگتر دارد

امیرحسین اصلانیان، مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازیکنان خط هافبک پرسپولیس در توانایی رساندن توپ‌های سالم به لوکادیا عاجز بوده‌اند. این در حالی است که به گواه همین مهاجم، خط هافبک فعلی پرسپولیس یکی از بهترین خطوط هافبک چند سال اخیر تیم قرمزپوش پایتخت است.

پرسپولیس مقابل مس رفسنجان بعد از دو بازی که نتایج خوبی نگرفته قادر به ارائه بازی خوب و کسب سه امتیاز خواهد بود؟

من فکر می‌کنم به‌دلیل مسائلی که پیش آمده، لیگ ما به لحاظ کلی دچار افت شده و این موضوع شامل حال پرسپولیس هم شده است که البته در این رابطه کادر فنی پرسپولیس باید بیشتر روی بازیکنان کار کنند تا بازیکنان در شرایط خوبی قرار بگیرند. البته در چهار بازی که تیم پرسپولیس به طور کلی خوب نتیجه گرفته بود، همه چیز بر وفق مراد بود و سرخپوشان با حاشیه امنیت و با اقتدار در صدر قرار داشتند. اما در بعضی از بازی‌ها و اینکه همه حواس‌ها برای گلزنی روی لوکادیا معطوف بود بقیه بازیکنان در رساندن توپ به مهاجم گلزن پرسپولیس ناکام بودند که این مشکل در وهله نخست به بازیکنان خط هافبک پرسپولیس باز می‌گردد چون هافبک‌های خوب و خلاق پرسپولیس در عمل در رساندن توپ به لوکادیا و ساخت موقعیت ناکام بودند البته لوکادیا هم در تعطیلات فیفادی شرایط بدنی‌اش به لحاظ کلی بهتر شد اما بدنش به شکلی که باید و شاید چابک نشد به طوری که مثلاً بتواند یک در مقابل یک‌ها را خوب از پیش رو بردارد و شرایط بهتری به لحاظ فرم بدنی داشته باشد.

کلام فنی‌تان خطاب به بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس چیست؟

بازی که زیاد مانده اما هر بازی اهمیت خاص خودش را داردو کادر فنی آنالیز بهتری داشته باشد و بازیکنان را به لحاظ فنی خوب توجیه کند و انگیزه بازیکنان هم در حد بالایی نگه داشته شود تا در بازی‌ها به مشکل روحی و روانی برنخورند.

در رابطه با برگزاری دربی بعد از جام جهانی چه صحبتی دارید؟

من معتقدم برگزاری دربی بعد و قبل از جام جهانی فرقی ندارد چون تماشاگر نیست و دربی و بازی‌های دیگر لیگ فقط در صورت حضور تماشاگر است که جذاب می‌شود و در غیر این صورت لیگ و دربی هیچ هیجانی نخواهد داشت و دو تیم سرخابی فقط در حالی رودرروی هم قرار می‌گیرند که فقط نبازند چون تماشاگری نیست که آنها را تهییج کند و مهیای بازی سازد. از سوی دیگر نبودن تماشاگر موجب شده که داوری‌های ما هم دچار مشکل شود چون در این صورت داور هم می‌داند که چشم‌های زیادی مراقب قضاوت اوست به همین دلیل قضاوت داوران هم از شرایط خیلی بدی که ما شاهدش بودیم به مراتب بهتر خواهد شد. از سویی به‌دلیل اشتباهات زیاد داوران در لیگ فعلی من معتقدم که بازی دربی هم حتماً باید با حضور داور خارجی برگزار شود چون داوران داخلی ما با شرایطی که در قضاوت‌هایشان داشتند حتماً در صورت قضاوت دربی هم به مشکل می‌خورند.

در رابطه با زدن پنالتی اگر نخواهیم مشکلی که در بازی با تراکتور به وجود آمد، دیگر تکرار نشود چه تدبیری باید اندیشیده شود؟

من فکر می‌کنم چون پرسپولیس بازیکن بزرگتری در درون زمین ندارد در زمان زدن پنالتی مشکلی مانند بازی با تراکتور به وجود می‌آید. به همین دلیل حتماً باید وظایف بازیکنان بخوبی تقسیم شود چه بسا که مشخص ‌شود پنالتی را چه بازیکنی بزند و ضربات کاشته و بقیه توپ‌ها توسط چه بازیکنانی زده شود. زمان ما هم این وظیفه بخوبی مشخص بود و تنها در سال ۱۳۸۲ زمان مربیگری بگوویچ بود که چون علی دایی بزرگترین بازیکن تیم بود، پنالتی‌ها را می‌زد یا اینکه مربی می‌گفت مثلاً کدام بازیکن پنالتی را بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار