مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران:

ضرورت کنترل بحران‌های دوران نوجوانی توسط دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت

اسلامشهر(پانا) - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران گفت نوجوانان امروز با بحران‌های شخصیت، بلوغ و هویت روبه‌رو هستند و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت از نقش بسزایی در کنترل این بحران‌ها برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کنترل بحران‌های دوران نوجوانی توسط دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت

حجت‌الاسلام نقی یعقوبی‌نسب، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران در اولین نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی آموزش و پرورش اسلامشهر در مهر 1401 در سخنانی اظهار کرد: ما در حوزه شناخت نسل امروز، بسیار فاصله داریم و امروز جنگ روایت‌ها و هویت را داریم؛ جوانان ما دارای سه بحران شخصیت، بلوغ و هویت هستند و ضرورت دارد این بحران‌ها توسط مربیان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت مدیریت شود.

وی تصریح کرد: در مبحث بحران شخصیت، خانواده سهیم است و امروز بحران هویت از همه موارد مذکور مهم‌تر است و بدانیم نوجوانان امروز ما شناخته شده نیستند و نتوانستیم شرایط آنها را تحلیل کنیم .

حجت‌الاسلام یعقوبی‌نسب بیان کرد: اتفاقات امروز از سن نوجوانان ما کمی بیشتر به نظر می‌رسد و شاهد هیجانات دوران نوجوانی هستیم و مسئله محیط، خانواده و اجتماع هم از اهمیت بسزایی برخوردار است و از سوی دیگر جوانان ما با شبکه‌های مجازی سروکار دارند و واقعیت این است که نوجوانان ما سال‌های متمادی دور از نظر ما بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های استان تهران تحت نظر نماینده مقام معظم رهبری در کشور فعالیت دارد و خروجی مطلوب آن بیشتر در جهت تربیت مربی است که دوره تربیت مربی، سه ترم و با مدرک دانشگاه باقرالعلوم همراه است.

در این جلسه، اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت خوب انجمن اسلامی با امکانات محدود برای دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: برگزاری اردوها در شرایط دوران بعد از کرونا، مسابقه کتابخوانی و برگزاری هیأت بزرگ فرهنگیان آموزش و پرورش اسلامشهر، همه در راستای تبیین گام دوم مقام معظم رهبری است .

سپس احمد حاجی‌نصیری، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی حضور تشکل‌های اسلامی در واحدهای آموزشی به عنوان مربیان انجمن اسلامی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن جوانان ما را از جمله دختران را مورد هدف گرفته و در این راستا نقش تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله انجمن اسلامی باید بیشتر مورد توجه توجه قرار گیرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار