زمانی‌نژاد در نشست صمیمی با مدیران مدارس منطقه ۴ :

متولیان تعلیم و تربیت در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نقش کلیدی دارند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است، تربیت دانش‌آموزانی با روحیه جهادی و انقلابی را از اهداف مشترک این دو سند عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
متولیان تعلیم و تربیت در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نقش کلیدی دارند

نشست روشنگری و بصیر‌ت‌افزایی ویژه مدیران مدارس متوسطه با حضور سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله و هادی زمانی‌نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ در سالن اجتماعات دبیرستان و حوزه علمیه راه زینب(س) برگزار شد.

زمانی‌نژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب بیان کرد: آموزش و پرورش به‌خاطر ارتباط مستقیم با تربیت نوجوانان و جوانان مهمترین و زیربنایی‌ترین نهاد تربیتی است که بر ضرورت گفتمان‌سازی حول بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند کارها و اقدامات ارزنده‌ای‌ را انجام دهد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: دانش‌آموزان از جمله مخاطبان اصلی این بیانیه هستند و بنابراین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب که منطبق با سند تحول بنیادین است می‌بایست توسط متولیان تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان منتقل شود.

در مسیر تحقق اهداف تربیتی؛ توجه قشر فرهیخته معلمان می‌بایست به خودسازی، مقدم بر جامعه‌سازی باشد تا در پی آن، تربیت دانش‌آموزانی عزت‌مدار، عدالت‌پیشه و فسادستیز تحقق یابد

زمانی‌نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و لزوم حفظ ارزش‌ها در بین نوجوانان و جوانان، توجه به مقوله اخلاق‌مداری و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: شایسته است فرهنگیان در تبیین این بیانیه نهایت دقت را داشته باشند و در این زمینه تقسیم‌بندی، ترسیم مسیر، برنامه‌ریزی و چگونگی عملکردشان به‌گونه‌ای باشد که تثبیت آرمان‌‌ها با روحیه جهادی و انقلابی میسر شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه معلمان در نشان دادن مسیر درست به دانش‌آموزان نقش به‌سزایی دارند خاطرنشان کرد: توجه قشر فرهیخته معلمان می‌بایست به خودسازی، مقدم بر جامعه‌سازی و تربیت دانش‌آموزانی عزت‌مدار، عدالت پیشه و فسادستیز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار