وزیر پیشین آموزش و پرورش:

معلمان صاحب قوی‌ترین پایگاه اجتماعی در عرصه تربیت هستند

ملارد(پانا)- وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش در یادواره شهدای فرهنگی در سالن اجتماعات شهید طحانی ملارد، بر نقش مهم معلم در جامعه تأکید کرد و گفت قوی‌ترین پایگاه اجتماعی در عرصه تربیت از آن معلمان است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان صاحب قوی‌ترین پایگاه اجتماعی در عرصه تربیت هستند

محمود فرشیدی در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان ملارد، قوی‌ترین پایگاه اجتماعی را از آن معلمان دانست و اظهارکرد: معلم در فعالیت‌های آموزشی نقش پیام‌دهنده را دارد و تعلیم و تربیت بر دوش او است؛ لذا هدایت نسل آینده توسط معلم صورت می‌گیرد.

وی از تربیت، بعنوان روح آموزه‌های آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: بر همین اساس در مبانی سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش به عنوان دو نوع فعالیت، الهام گرفته از بستر تربیت در نظر گرفته شده تا هم آموزشی که ارائه می‌شود و هم فعالیت‌های پرورشی انجام شده، از حیات طیبه الگو گیرند و بدین ترتیب همه ابعاد وجودی دانش‌آموز رشد کند و متعالی شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش با تاکید بر انتقال مفاهیم و مبانی اعتقادی ملی و مذهبی به دانش‌آموزان، ادامه داد: دشمن برای هجوم و حملاتش کاملا برنامه‌ریزی می‌کند و امروز نسل جوان و نوجوان که تجربه سیاسی کمتری دارند را هدف قرار داده است.

فرشیدی جایگاه معلم را به عنوان روشنگر راه برای نسل‌ها، ویژه و بسیار حساس خواند و افزود: مدرسه پناه دانش‌آموزان است و هدایتگری و روشن‌گری معلم بر کسی پوشیده نیست لذا در این مسیر معلمان فرصت‌هایی را برای جهاد تبیین و رفع شبهات برای دانش‌آموزان ایجاد کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، گفت: فرهنگیان همواره در تمامی عرصه‌های انقلاب نقش موثر داشتند و وجود شهیدان فرهنگی و دانش‌آموز موید این مطلب است که معلم از هر فرصتی برای تربیت و انتقال مفاهیم ارزشمند استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است یادواره شهدای فرهنگی شهرستان ملارد در سالن شهید طحانی با حضور فرشته فهمیده خواهر شهیدان فهمیده، خانواده شهدای فرهنگی ملارد، سعید تیموری‌راد مدیر آموزش و پرورش، سرهنگ جهانی‌نژاد، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه ملارد و جمعی از مسئولین، مدیران مدارس و معاونین و مربیان پرورشی مدارس این شهرستان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار