فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مطرح کرد؛

انهدام بیش از ۶۰۰ هواپیمای دشمن در طول جنگ تحمیلی

تهران (پانا) - فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ جنگنده دشمن را در طول جنگ ۸ ساله سرنگون کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
انهدام بیش از ۶۰۰ هواپیمای دشمن در طول جنگ تحمیلی

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و مقتدرانه داشت.

وی ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند هواپیمای پیشرفته و به‌روز دشمن بعثی را که بلوک شرق و غرب در اختیارشان گذاشته بود، سرنگون کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این یک واقعیت است که در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰ کشور در مقابل ما ایستاده و دشمن را پشتیبانی می‌کردند چراکه در روز‌های آغازین جنگ تعداد جنگنده‌های رژیم بعثی حدود ۳۵۰ فروند بود اما در پایان جنگ تحمیلی و با وجود اینکه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ فروند از هواگرد‌های آنها را ساقط کرده بود، تعداد ۹۰۰ فروند از انواع جنگنده‌ها و هواپیما‌ها را در اختیار داشتند.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: ناوگان هوایی ارتش بعثی در طول دوران دفاع مقدس سه مرتبه به‌طور کامل بازسازی شد و این بیانگر عملکرد مطلوب پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در آن دوران است.

وی عنوان کرد: وقتی به جنگ‌های امروز نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که به‌طور طبیعی با آغاز یک جنگ فرودگاه‌های کشور‌های درگیر تعطیل و با اخلال در فعالیت مواجه می‌شوند اما ملت ایران هشت سال جنگید در شرایطی که فرودگاه‌های نظامی و کشوری همواره دایر و فعال بودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه دشمن با هدف قرار دادن نفتکش‌ها در پی آن بود تا اقتصاد جنگ را فلج کند خاطرنشان کرد: رژیم بعثی در آن دوران تمام تلاش خود را کرد که به اقتصاد کشور ما و صادرات نفت لطمه وارد کند و از این طریق کشور را دچار مشکلات اساسی کند اما نیروی پدافند هوایی ارتش در سراسر کشور به ویژه در جزیره خارک حضور مقتدرانه داشت و اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت به تعویق بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار