پژوهش سراها می‌توانند آموزش‌ها را پژوهش محور کنند

بوشهر(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت پژوهش‌سراها می‌توانند آموزش‌ها را در طول سال تحصیلی در سطح مدارس و آموزش و پرورش پژوهش محور کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش سراها می‌توانند آموزش‌ها را پژوهش محور کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی در گردهمایی مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی استان بوشهراظهار کرد: پژوهش‌سراها می توانند آموزش‌ها را در طول سال تحصیلی در سطح مدارس و آموزش و پرورش پژوهش محور کنند و با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در پژوهش سراهای دانش آموزی وجود دارد، دانش آموزان مدارس نیز می توانند از ظرفیت بسیار خوب این مراکز علمی- پژوهشی بهرۀ بیشتری ببرند.

موحدی افزود : با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح آموزش و پرورش استان در شش ماه گذشته شرایط به گونه‌ای پیش می رود که فروردین تاکنون به نسبت هر سال و حداقل در مقایسه با 5 سال اخیر به لحاظ تامین نیروی انسانی و توزیع تجهیزات وضعیت مطلوب و خوبی داریم.

موحدی گفت : با توجه به اهمیت کار پژوهش سراها نیاز به اراده قوی و تحول در پژوهش سراهای دانش آموزی داریم و باید با فرهنگ سازی دیدگاه مثبت نسبت به این مراکز علمی پژوهشی ایجاد کنیم، همچنین امیدواریم با استفاده از خلاقیت مدیران با انگیزه و کارآمد در آینده بتوانیم مسیر روشن و درخشان را در این حوزه علمی ادامه دهیم، ضعف‌ها را اصلاح کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم و با برنامه ریزی مناسب به سمت جلو حرکت کنیم.

رئیس امور پژوهش سراهای دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد : بر اساس سند تحول بنیادین پژوهش سراها مکلفند خدماتی که در مدارس امکان ارائۀ آن برای دانش آموزان وجود ندارد باید این خدمات را به همۀ دانش آموزان ارائه دهند.

داود اصلانی در ادامه با اشاره به اهمیت کار پژوهش سراها افزود: بر اساس نامۀ پژوهش سراهای دانش‌آموزی و مصوبۀ شورای عالی آموزش و پرورش، پژوهش سراها متعلق به همۀ دانش‌آموزان است و دبیرخانه و کارهای اجرایی آن در استان در سطح معاونت آموزش متوسطه، و مدیریت آن بر عهدۀ شورای آموزش و پرورش استان است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان بوشهر گفت: کار اصلی پژوهش سراها شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در همۀ دوره‌های تحصیلی در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی است و با توجه ظرفیت بسیار خوبی که در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برای اجرای مسابقات علمی- پژوهشی وجود دارد، نیازمند تشویق بیشتر دانش‌آموزان جهت عضویت و فعالیت آن‌ها در این فضای پژوهشی توسط مدیران مدارس و پژوهش سراها است.

علی اکبر بازیار خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی، مدرسه باید زمینۀ حضور فعال دانش‌آموزان و معلمان را در پژوهش سراها همایش‌ها، در جشنواره‌ها و نشست‌های علمی، فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌ها را فراهم آورد و از یافته‌های پژوهشی آنها برای کیفیت بخشی به فعالیت های مدرسه استفاده کند و همچنین عضویت و فعالیت دانش آموزان در پژوهش سراهای دانش آموزی و حضور مؤثر آن ها در مرحلۀ استانی و کشوری جشنواره های علمی پژوهشی و ارائۀ اثر با تایید معلم مربوطه می تواند در تعیین نمرۀ ارزشیابی مستمر نوبت های اول و دوم دانش آموزان سهم داشته باشد که نیازمند ایجاد حساسیت و انگیزۀ بیشتر در بین مدیران مدارس و رؤسا و مدیران مناطق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار