یک نویسنده و جانباز دوران دفاع مقدس:

در راه تعالی ایران اسلامی از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنم

قم (پانا) - یک نویسنده و جانباز دوران دفاع مقدس گفت همه وظیفه دارند تا تمام تلاش خود را در راستای تعالی ایران اسلامی انجام دهند و از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
در راه تعالی ایران اسلامی از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنم

هفته دفاع مقدس فرصتی گرانبهاست تا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب به دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای ارزشمند نظر بیندازیم و در حد توان خود، گوهری از این گنجینه را بیابیم. به همین مناسبت گفتگویی را با حسن اردشیری لاجیمی، جانباز دفاع مقدس و عضو هیات علمی دانشگاه انجام داده‌ایم. وی متولد سال ۱۳۵۰ در استان مازندران و در حال حاضر ساکن قم است و در سالهای ۱۳۶۵ و۱۳۶۶دو بار به جبهه اعزام شده و در گردان‌های موسی بن جعفر(ع) و امام محمد باقر(ع) و همچنین در دژبانی لشکر 25 کربلای مازندران حضور داشته است.در ادامه گفت‌وگو با وی را می‌خوانید.

انگیزه شما از رفتن به جبهه چه بود؟

شرایط ویژه آن روز کشور و فرمان امام بزرگوار به حضور در جبهه های جنگ و عشق و علاقه فراوان به دفاع از حریم مقدس ایران و حرکت انقلاب، موجب شد تا با تمام توان با وجود سن کم به جبهه برم. امیدوارم خداوند از ما بپذیرد.

در چه عملیاتی به درجه جانبازی نائل شدید؟

خداوند توفیق داد تا در عملیات‌هایی چون کربلای ۵ و کربلای ۸ و والفجر ۱۰ حضور داشتم. البته در عملیات والفجر۱۰ که در منطقه کردستان عراق انجام شد در شهر دوجیله عراق، از ناحیه دو دست و همچنین بر اثر عوارض شیمیایی مجروح و جانباز شدم و این توفیقی شد تا در سایه سار فرهنگ جانبازی زندگی کنم.

به‌عنوان یک جانباز جنگ تحمیلی در عصر فعلی چه مسئولیتی را در قبال انقلاب اسلامی برای خود تصور می‌کنید؟

حقیقت آن است که من و همه ارادتمندان به انقلاب و ایران اسلامی، وظیفه داریم تا تمام تلاش خود را در حد توان و بضاعت خود و در هر زمینه ای که می توانیم در راستای تداوم روحیه انقلابی و پویایی و تعالی ایران اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی انجام دهیم و از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم.

دانش‌آموخته چه رشته‌ای هستید؟

من فارغ التحصیل دکترای تصوف و عرفان اسلامی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم که سالها در زمینه عرفان اسلامی تدریس و تالیف دارم. تاکنون ۲۶ کتاب و ۱۵۰ مقاله علمی، پژوهشی من و مروری در نشریات منتشر شده و بارها به عنوان نخبه علمی در استان قم و سطح کشور تقدیر شده‌ام.

تا به‌حال چند عنوان کتاب از شما منتشر شده است؟

برخی از آثارم عبارتند از سراب معنویت، منشور معنویت، تصحیح و تحقیق حماسه کربلا، سند عرفان، ابوطالب مکی، سلوک مهدوی، سلوک قرآنی، ماه بطحا، عصر کرونا و مراقبه جهانی، گنجور عرشی، برگزیده اندیشه های شهید بهشتی، سیره علمی و عملی علامه طباطبایی، فروغ اندیشه و سید خندان و لطفاً با عینک عشق ببینید و.....

در مورد دفاع مقدس هم کتاب نوشته‌اید؟

البته درباره خاطرات خودم درباره جنگ یادداشت هایی به زبان داستان با عنوان «فراری» با توجه به آیه ففرّوا الی الله، نوشته‌ام که به شرط توفیق الهی در فرصت مقتضی منتشر خواهم کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه‌سادات موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار