مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تخشیب به عنوان یک هنر جدید توسط هنرمند زنجانی پایه گذاری شده است

زنجان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت تخشیب، هنر جدیدی است که توسط محمدرضا توابی، هنرمند زنجانی پایه‌گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تخشیب به عنوان یک هنر جدید توسط هنرمند زنجانی پایه گذاری شده است

مراسم رونمایی از اولین اثر مجموعه تخشیب عاشورایی، اثر محمدرضا توابی (هنرمند زنجانی) با عنوان قیامت دنیا، شامگاه چهارشنبه (۳۰ شهریور) برگزار شد.

امراله حسنی در این مراسم با اشاره به هنر تخشیب اظهار کرد: از آقای توابی که یک هنر جدیدی به نام تخشیب را پایه‌گذاری کرده و کارهای بسیار زیبایی انجام دادند، قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما هم در حوزه این هنر به عنوان خادمان فرهنگ و هنر توانستیم ذره‌ای از این خدمات را نشان بدهیم.

حسنی افزود: کار بسیار زیبایی که آقای توابی در حوزه عاشورایی داشتند، چند مدتی است که آغاز کرده‌اند و قرار بر این شد که در ایام محرم بتوانیم این کار زیبا را نشان دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی در سالن اجتماعات انجمن مهرانه گفت: مدیرعامل و مجموعه عوامل مهرانه برای بیشتر دیده شدن این مرکز خیریه درمانی، مهرانه را برای برگزاری مراسم انتخاب کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی ابراز کرد: امیدواریم این مرکز خیریه بیشتر دیده شود و بتوانیم از این ظرفیت برای نشان دادن روحیه خیرین زنجانی در کشور، قدم برداریم.

اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نیز در این‌مراسم‌ گفت: از آقای توابی سپاسگزاریم که از وقتی که به مهرانه تشریف آورده‌اند، کار های بسیار مهمی انجام داده‌اند.

وی افزود: توابی یک مرکز درمانی را به لحاظ بصری، تبدیل به یک گالری هنری کرده است.

وثوق با بیان اینکه بیمارانی که به مهرانه مراجعه می‌کنند، سرطان دارند و با سدّ سنگین سرطان مبارزه می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیماران مراجعه‌کننده حداقل با دیدن اثرات فاخر این هنرمند زنجانی، روحیه می‌گیرند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدطاها منصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار