مسعود بهرامی در آیین افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز مطرح کرد؛

عزم جزم آموزش و پرورش برای تربیت تمام‌ساحتی

شعار چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز "امر به ورزش، امر به معروف" است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز را نمادی از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای حرکت به سمت تربیت شش‌ساحتی (تمام‌ساحتی) برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عزم جزم آموزش و پرورش برای تربیت تمام‌ساحتی

مسعود بهرامی در آیین افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز یادبود "شهید حاج قاسم سلیمانی" اظهار کرد: با لطف خداوند متعال چهارمین دوره مسابقات فوتسال شهدای دانش‌آموز یادواره "شهید حاج قاسم سلیمانی" را آغاز می‌کنیم و گرامی می‌داریم هفته دفاع مقدس را؛ این دوره، چهارمین دوره این مسابقات به شمار می‌آید اما اولین بار است که به صورت مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی افزود: تاریخ برگزاری این دوره از مسابقات با ایام ماه صفر، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس تقارن دارد و امیدواریم بیشترین بهره معنوی و تربیتی را از این فرصت داشته باشیم. در آموزش و پرورش رسالت ما تربیت و آموزش است و چه تکلیفی بالاتر از تربیت دانش‌آموزان در حوزه سلامت بدنی. این دوره از مسابقات، نمادی از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای حرکت به سمت تربیت شش‌ساحتی (تمام‌ساحتی) در سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: علاوه بر ساحت و حوزه آموزشی یک حوزه بسیار مهم وجود دارد که سند تحول بنیادین در این باره، تکلیف ما را مشخص کرده و آن ساحت تربیت زیستی و بدنی است. ساحتی که الگویی است برای اهتمام بیشتر از گذشته آموزش و پرورش به امر ورزش و حرکت از مسیر ورزش به سمت سلامت و تندرستی.

بهرامی با اشاره به این موضوع که زمان زیادی از شیوع گسترده کرونا نگدشته است، گفت: این بیماری به ما ثابت کرد اگر سلامتی نباشد هیچ کدام از عرصه‌های آموزش و زندگی شخصی برقرار نخواهد بود. فراموش نمی‌کنیم کرونا زیارت بقاع متبرکه را از ما گرفت، فراموش نمی‌کنیم شب‌نشینی‌ها و حضور در جمع‌های دوستانه و حضور در فضای درسی را از ما گرفت. الحمدلله این بیماری منحوس رو به پایان است. الان که این بیماری رفته است باید اهتمام داشته باشیم تا سلامت را حفظ کنیم و برای حفظ سلامت چه روشی بهتر از امر ورزش.

وی خاطرنشان کرد: شعار این دوره از مسابقات "امر به ورزش، امر به معروف" است؛ این شعار همان موضوعی بوده که مورد تاکید بزرگان ملی و مذهبی ما قرار داشته است. امیدواریم با درایت مدیران آموزش و پرورش و همکارانمان در بسیج دانش‌آموزی و بسیج ورزشکاران، اهتمام جدی را در زمینه ورزش شاهد باشیم و این مسابقات آغازگر دیگر برنامه‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان گفت: در روز جمعه اول مهرماه اختتامیه این دوره را شاهد خواهیم بود و تیم قهرمان معرفی خواهد شد. تیم اول مسابقات با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی ان‌شاءلله به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد. امیدواریم این شور و شعف در طول مسابقات پایدار باشد و شاهد برگزاری باکیفیت این دوره از مسابقات باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار