نقش کانون‌ها در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان بسیار مهم است

تهران (پانا) - در بازدید از فضاهای فرهنگی و علمی کانون فرهنگی تربیتی قدس، با هدف تحقق اهداف سند تحول و آماده‌سازی ظرف وجودی نسل کودک و نوجوان، عنوان شد در راستای شکوفایی استعدادها و تقویت بنیان دینی و عقیدتی دانش‌آموزان، نقش کانون ها در جذب دانش‌آموزان بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش کانون‌ها در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان بسیار مهم است

در راستای بازگشایی مدارس و با توجه به ظرفیت بالای کانون‌های فرهنگی تربیتی در ظهور و بروز استعدادهای فرهنگی هنری دانش‌آموزان، مراسم بازدید از فضاهای فرهنگی، علمی و آموزشی کانون فرهنگی تربیتی قدس با رویکرد سنجش توانایی ها و ظرفیت های کانون، با حضور آیت الله غیاث الدین طه محمدی؛ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این مراسم ضمن اشاره به اینکه امروزه توسعه کانون های فرهنگی تربیتی برای کودکان، نوجوانان و جوانان، یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای مختلف این اقشار جامعه و تقویت بنیان دینی و عقیدتی محسوب می شود، عنوان شد که در شرایط کنونی، ضرورت نقش آفرینی کانون‌ها در جذب دانش آموزان بسیار مهم است و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این موضوع صورت بگیرد.

در ادامه بیان شد: کانون‌های فرهنگی تربیتی، با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، تقویت شخصیت و خودباوری و مهارت‌آموزی، به‌عنوان یکی از محیط‌های یادگیری مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مکمل‌ فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری، مهارتی، در سطح کشور تشکیل شده و شروع به فعالیت کردند. این کانون‌ها می بایست به عنوان محل امن تربیتی، با ارائه برنامه‌های متنوع مورد وثوق خانواده‌ها واقع شوند و اعتماد اولیا را به خود جلب کنند.

شایان ذکر است در پایان در خصوص برنامه‌ ریزی و برگزاری برنامه‌های متنوع و سبدی از فعالیت‌ها از قبیل انجمن‌های 22گانه، کارگاه‌های مهارتی- آموزشی، برنامه‌های عمومی و مناسبتی، برنامه جوانه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف، جهت شناسایی و جذب دانش‌آموزان به این مراکز، سخن گفته شد.

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار