در گفت‌و گو با پانا:

فایسال سویسال: با فیلم‌های هنری مستقل ایرانی به سینمای ایران علاقه‌مند شدم

تهران (پانا) - فایسال سویسال، کارگردان ترکیه‌ای فیلم سینمایی «درخت خاموش» می‌گوید فیلم‌های هنری مستقل ایرانی را دوست دارد و با دیدن این گونه فیلم‌ها به سینمای ایران علاقه‌مند شده است البته پیش از این به ادبیات و شعر ایران علاقه داشته و بعد از آن با سینمای بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی و... آشنا شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فایسال سویسال: با فیلم‌های هنری مستقل ایرانی به سینمای ایران علاقه‌مند شدم

فایسال سویسال، کارگردان ترکیه‌ای فیلم سینمایی «درخت خاموش» در گفت‌وگو با پانا گفت: «این فیلم اولین کار مشترک ایران و ترکیه بعد از سال‌هاست و به نظرم می‌تواند قدم اول ارتباطات سینمایی بیشتر برای هر دو کشور باشد.»

وی افزود: «خوشحالم این فیلم در سینماهای ایران اکران می‌شود و امیدوارم کارهای بهتری هم با همکاری دو کشور انجام شود. «درخت خاموش» تاکنون 20 جایزه در جشنواره‌های بین‌المللی را از آن خود کرده و امروز اولین نمایش آن را در ایران دارد.»

این کارگردان «با اشاره به علاقه خود به فیلم‌های هنری و مستقل ایرانی» ادامه داد: «فیلم‌های هنری مستقل ایرانی را دوست دارم با آن‌ها به سینمای ایران علاقه‌مند شدم. پیش از این به ادبیات و شعر ایران علاقه داشتم و بعد از آن با سینمای بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی و... آشنا شدم و به این فکر کردم که می‌توانم کار خوبی در سینما ارائه دهم. پس از آن برای تحصیل در رشته سینما به ایران آمدم و سینمای ایران را دنبال کردم.»

وی اضافه کرد: «اکنون فکر می‌کنم یکی از شاخص‌ترین سینماهای جهان مربوط به سینمای ایران است و امیدوارم سینمای ترکیه هم به همین ترتیب مسیر راه خود را پیدا کند و از لحاظ هویت و بخش هنری و تکنیک در دنیا به سطح خوبی برسد و مطرح باشد.»

فیلم سینمایی درخت خاموش محصول مشترک ایران و ترکیه و به تهیه‌کنندگی علی نوری‌اسکویی و کارگردانی فایسال سویسال که با ماشرکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده هم اکنون در سینماهای گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار