معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پانا:

طرح نهضت ملی مسکن باکیفیت قابل قبولی به سرانجام می‌رسد

تهران (پانا) - سرپرست مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید که تیم کارشناسی و پژوهشگران این مرکز با ارائه مشاوره‌های فنی عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا طرح نهضت ملی مسکن باکیفیت قابل قبولی به سرانجام برسد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح نهضت ملی مسکن باکیفیت قابل قبولی به سرانجام می‌رسد

از زمانی که طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده عموماً این دغدغه وجود داشته که مبادا این طرح هم به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار شود. یکی از مواردی که وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن بر آن بسیار تأکید دارد این است که از دانش‌های روز دنیا در این طرح استفاده خواهد شد. بخشی از موضوع ارتقای کیفی ساخت‌وساز در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی است.

در صنعتی‌سازی طرح نهضت ملی وظیفه تائید سیستم‌های ساختمانی را برعهده داریم

محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با پانا درباره نقش این مرکز در نهضت ملی مسکن گفت: «در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در حوزه صنعتی سازی و نهضت ملی مسکن کار تائید دستگاه‌های ساختمانی را بر عهده داریم یعنی شرکت‌هایی که صاحب محصول فناورانه یا سیستم‌های ساختمانی هستند به ما مراجعه می‌کنند و همکاران من در بخش‌های مختلف در قالب نظریه فنی سیستم‌ها را بررسی و اصلاح می‌کنند.»

وی افزود: «نهایتاً این بررسی‌ها منجر به یک سیستم ساختمانی بهینه می‌شود و در گام بعدی آن‌ها به حوزه عملیاتی این طرح که در سازمان‌ها و ادارات کل شهرسازی استان‌ها هستند متصل می‌شود. هدف از این مهم این است که سیستم باقیمت مناسب و زمان مناسب ساخت و کیفیت خوبی تحویل مردم داده شود.»

چه سیستم‌هایی برای همکاری با نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند

حیدری درباره داوطلبین مشارکت در این طرح گفت: «سیستم‌هایی که تاکنون مراجعه کرده‌اند، سیستم لارج پنل قرارگاه شهید رجایی است که تائید شده و هم‌اکنون در مهرگان قزوین در حال اجراست. همچنین سیستم پرینت سه‌بعدی است که در مرکز تأییدیه گرفته و در ادارات در دست بررسی است تا وقتی به‌صورت یک طبقه می‌خواهند بسازند از این سیستم استفاده کنند.»

وی افزود:‌«همچنین دستگاه‌هایی که قبلاً در مرکز تأییدیه گرفتند، اکنون می‌توانند در نهضت ملی مسکن مشارکت کنند و ما علاوه بر تائید این سیستم‌ها اعلام آمادگی کردیم که نظارت عالیه سیستم‌های صنعتی هم در مرکز انجام شود تا کمکی به اداره کل استان‌ها و کارگزارانی که در نهضت ملی مسکن مشغول به فعالیت هستند، باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار