مانور بازگشایی مدارس شهر تهران برگزار شد

تهران (پانا) - در راستاى نظارت بر چگونگى اجراى پروژه مهر و آگاهى از میزان آمادگى‌ مدارس شهر تهران براى آغاز سال تحصیلى مانور بازگشایی مدارس برگزار و مدیرکل، شورای معاونان و مدیران مناطق از این مانور بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۷۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور بازگشایی مدارس شهر تهران برگزار شد

بر این اساس مدیرکل، شوراى معاونین و مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران صبح امروز با حضور در مدارس، از این مانور بازدید و از نزدیک در جریان آمادگى مناطق و مدارس براى آغاز سال تحصیلى ١٤٠٢-١٤٠١ و حضور دانش آموزان در کلاس درس، قرار گرفتند.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در دبستان دخترانه شاهد تقوى پیشگان، منطقه ٦ اظهار کرد: شهر تهران هرسال ابر پروژه سخت و پیچیده مهر را اجرا مى کند و پروژه مهر در شهر تهران از اسفند آغاز شده و برنامه ریزى ها به گونه اى انجام شد تا ١٥ شهریور مانور بازگشایى در تمام مناطق شهر تهران برگزار شود تا اگر احیانا در جایى کمبودى وجود داشت یا نیازمند اقداماتى در حوزه پروژه مهر بودیم، رسیدگى لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه کمیته هاى شش گانه در ستاد پروژه مهر اداره کل تعریف و متناظر آن در مناطق تشکیل شد تصریح کرد: در راستاى خدمت رسانى، آماده سازى مدارس و ارائه خدمات آموزشى مطلوب به دانش آموزان، تمهید مقدمات لازم انجام شده و امروز هم ناظرین اداره و مناطق با حضور در مدارس، از مانور بازدید کردند و در زمان ١٥ روز باقیمانده تا اول مهر نیز، بر اساس چک لیست هاى تهیه شده در این مدارس حضور پیدا مى کنند و امر نظارت ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد مناطق در خصوص پروژه مهر به ویژه ساماندهی نیروی انسانی و تجهیز و بهسازى فضاهاى آموزشى به صورت مستمر رصد و ارزیابی شده، افزود: در زمینه ساماندهی نیروی انسانی و تامین نیروی مورد نیاز، علاوه بر همکاران جدیدالورود از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ماده ٢٨؛ و استمرار همکارى همکاران پیشکسوت، براى تامین نیروى انسانى، در زمینه خرید خدمات هم اقداماتی داشته ایم تا با پیگیری ناظرین پروژه مهر و ارزیابی های مستمر، نخستین بازگشایی حضوری مدارس در دولت سیزدهم را آرام، بی دغدغه و شکوهمند داشته و مهری ماندگار را رقم زنیم.

معلمان درخط مقدم تعلیم و تربیت هستند و وظیفه مدیران در سطح ستادى و مناطق، کار پشتیبانى است.

کریمیان با اعلام این خبر که براى مناطق، تامین اعتبار شده تا بخشى از نیازهاى خود را در زمینه تجهیزات و آماده سازى فضاهاى آموزشى و موارد مربوط به مدرسه در صورت نیاز تکمیل کنند خاطرنشان کرد: مى بایست در فضاى مدارس با رویکرد مردمى سازى؛ با تعیین جایگاه راهبردى مردم، از ساختار قبلى مشارکت هاى مردمى دور شویم و با به کارگیرى ظرفیت هاى مردمی در همه حوزه ها نقش پذیرى و مشارکت اقشار جامعه در امر مقدس تعلیم و تربیت را ارتقاء بخشیم.

وى همچنین افزود: آخرین جلسه شوراى آموزش و پرورش شهر تهران، ١٠ مصوبه در راستاى بازگشایى مدارس داشت که در جهت هرچه باشکوه تر و بى دغدغه تر باز شدن مدارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران معلمان را خط مقدم تعلیم و تربیت خواند و وظیفه مدیران در سطح ستادى و مناطق را کار پشتیبانى دانست و تصریح کرد: کار اصلى و بار اصلى فرآیند تعلیم و تربیت به عهده معلمان است و امیدواریم بعد از مدت ها آموزش حضورى را با بهترین کیفیت پیش رو داشته باشیم.
در ادامه امیر علیجانی؛ دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در بازدیدهایی که با حضور اعضای ستاد مرکزی پروژه مهر، روسای کارگروهای اداره کل شهر تهران و مدیران و ناظرین مناطق طی چند ماه گذشته انجام شد، با برنامه ریزی و اجرای دقیق شرح وظایف کارگروه های پروژه مهر، اقدامات لازم انجام و آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در مناطق نوزده گانه شهر تهران محقق شده است.

ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن ارائه گزارشى از اقدامات انجام شده مربوط به پروژه مهر در منطقه ٦ گفت: در پروژه مهر منطقه همایش همدلى را براى آماده سازى دانش آموزان در مدرسه با حضور والدین برگزار کردیم و تمام مدارس منطقه، آماده بازگشایى هستند و با برنامه ریزى هاى انجام شده، سال جدید تحصیلى را بدون کسرى نیرو و مشکل آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این بازدید در نشستى صمیمى با کادر اجرایى و معلمان مدرسه نیز به گفت و گو پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار