مدیر كل آموزش و پرورش استان ایلام:

خروج نیرو های مازاد از حالت انفعال رویكرد اصلی ادارات آموزش و پرورش

خبرگزاری پانا : مدیر كل آموزش و پرورش استان ایلام گفت : در ساماندهی نیروی انسانی كه اصلی ترین ماموریت پروژه مهر است باید برای خروج نیروهای مازاد از حالت انفعال برنامه ریزی شود

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ گردهمایی مشترك اعضای شورای معاونین و مدیران و روءسای ادارات اموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان ایلام با محوریت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 93/92 در محل مركز رفاهی معلمان شهر ایلام برگزار شد . دراین همایش یك روزه روسای آموزش و پرورش سراسر استان یزدانبخش شریفی مدیر كل آموزش و پرورش ایلام با تقدیر از حضور حماسی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات 24 خرداد ماه و نقش فرهنگیان در این حماسه سیاسی، از مشاركت فرهنگیان و دانش آموزان در خلق این حماسه بزرگ و برگزاری انتخابات قدردانی كرد.

وی با اشاره به آخرین دستورالعمل‌ها و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر، اظهار داشت: هدف از اجرای پروژه مهر، ایجاد تحول و كارآمدی بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت است،كه بتوان با تكیه بر مولفه‌های موثر و بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری فضایی مناسب و مستعد را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم كرد.

وی افزود: اصلی‌ترین ماموریت در راستای پروژه مهر، ساماندهی نیروی انسانی است، كه نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه نظام تعلیم و تربیت دارد، و باید در این فرآیند استفاده از نیروهای مازاد در اولویت باشد وبرای خروج آنان از حالت انفعال برنامه ریزی شود .

مدیر كل آموزش و پرورش ایلام ، استفاده صحیح از نیروی انسانی و بهره‌وری حداكثری از ظرفیت‌های موجود را بستر تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست كه در دوره جدید با نگرش تحول بنیادین در حال عملیاتی شدن است.

این مقام مسئول ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه مهر، با بیان توصیه‌های اجرایی، از روسای شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش تابعه خواست در فرصت باقیمانده تا بازگشایی مدارس، اقدامات لازم را در خصوص اجرای شایسته و دقیق موارد مطرح شده داشته باشند.

شریفی در همین راستا با اشاره به بحث توسعه مشاركت در آموزش و پرورش و توجه به اقتصاد آموزش و پرورش تاكید كرد : اقتصاد آموزش وپرورش، یكی از دغدغه های اساسی است.

و بهبود آن مخصوصا درشرایط فعلی نیازمند تدابیرمشخص است.

وی تصریح كرد: امروزه اتخاذ رویكردهای مشاركتی در آموزش وپرورش ضروری است.

رویكردی كه فرصتی كافی بوجود آورد تا همه اركان جامعه، درگیر مسائل آموزش وپرورش شوند .

وی با اشاره به سیاست های كلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، ابلاغیه مقام معظم رهبری، بسترسازی و فراهم كردن زمینه لازم برای اجرایی كردن مفاد سیاست های كلی را از مهمترین اولویت كاری مسئولان آموزش و پرورش استان برشمرد.

شریفی تصریح كرد: آغاز سال تحصیلی با مشاركت ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و با برنامه‌های ویژه جشن شكوفه‌ها و جوانه‌ها و زنگ مهر انجام می‌شود .

گفتنی است :در این گردهمایی معاونت ها مختلف به تشریح برنامه های خود در استانه سال تحصیلی جدید پرداختند و بر حسن اجرای برنامه های بازگشایی مدارس تاكید داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار