اسلامی در سفر به لرستان:

دولت به‌دنبال تولید و اشتغال پایدار در سراسر کشور است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت در این هفته حدود ۴۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح می‌شود که معادل ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت به‌دنبال تولید و اشتغال پایدار در سراسر کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی در جریان افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در استان لرستان، گفت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر باید عرض کنم که امروز در استان لرستان و شهرستان ازنا چند طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد و در این هفته حدود ۴۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح می‌شود که معادل ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی توضیح داد: از این میزان سرمایه گذاری، حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای آغاز بهره برداری طرح ها در نظر گرفته شده و همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان نیز به منظور کلنگ زنی پروژه ها اختصاص یافته و لازم به ذکر است عمده این طرح‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی و در قالب طرح‌های مردمی اجرا خواهد شد.

اسلامی افزود: طرح های موجود در بخش های عمرانی و زیربنایی نیز با اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دولت اجرا و پیگیری خواهند شد.

وی تاکید کرد: مطلب مهم در مورد طرح ها و برنامه ها این است که به صورت متوازن به همه سرفصل‌ها توجه شده و بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، زیرساخت های حمل و نقل و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: برای نمونه در شهر خرم آباد فاز نخست کتابخانه مرکزی این شهر در قالب یک طرح فرهنگی- اجتماعی و به عنوان خواسته ۲۰ ساله مردم افتتاح شد و امروز عملیات بهره برداری از ساختمان این کتابخانه انجام و در آینده نزدیک این کتابخانه تجهیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم در انتظار بهره برداری از این طرح بودند و با همت استاندار و مسوولان استان لرستان، سرانجام فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد پس از ۲ دهه انتظار، به بهره برداری رسید.

اسلامی گفت: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه می توان گفت شاهد توازن در بهره برداری طرح‌های مختلف در بخش‌های گوناگون استان لرستان هستیم و این شرایط اکنون فراهم شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: اهتمام دولت این است که طرح های نیمه تمام را به انتها برساند و بتواند فرصت های سرمایه گذاری را بیش از پیش برای مردم فراهم کند تا تولید و اشتغال در کل کشور پایدار شود.

گفتنی است با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و استاندار لرستان و مسوولان استانی؛ عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در منطقه ویژه اقتصادی لرستان (ازنا) در زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۹۸۶ میلیارد ریالی آغاز شد و همچنین پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب و با اعتبار ۱۴۴ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است با بهره برداری و کلنگ زنی طرح های گوناگون به مناسبت هفته دولت در استان لرستان، زمینه اشتغال ۳ هزار نفر در استان فراهم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار