پس از چندین سال انتظار از تصفیه‌خانه فاضلاب کازرون بهره‌برداری شد

کازرون (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهرستان‌ کازرون از پیامدهای مثبت اجرای این طرح در حوزه تأمین آب‌، صنعت و حفظ محیط‌ زیست خبر داد و گفت از این آب برای پیشرفت در صنایع، تولید و فضای سبز استفاده می‌شود و باعث جلوگیری از هدررفت آب فاضلاب شهرستان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پس از چندین سال انتظار از تصفیه‌خانه فاضلاب کازرون بهره‌برداری شد

محمدعلی زلفی‌گل در سفر به استان فارس و بازدید از پروژه‌های شهرستان کازرون در جمع خبرنگاران گفت: در بسیاری از کشورهای جهان افزون بر بهره‌گیری از آب فاضلاب، از ضایعات و لجنی که پس از تصفیه آب باقی می‌ماند، استفاده می‌کنند. انتظار می رود برنامه‌ای برای ضایعات و لجن های به وجود آمده داشته باشید تا سبب ثروت و برکت برای مردم شهرستان شود.

زلفی گل افزود: افتتاح این تصفیه خانه نشان می‌دهد که هر کجا به سراغ علم رویم و علم را با عقل عجین کنیم به نتایج بی‌نظیری دست خواهیم یافت و منشأ خیر و برکت خواهد بود.

وی ادامه داد: هر کجا به علم، فناوری و نوآوری اعتماد کنیم و علمی تصمیم بگیریم، ضرر نخواهیم کرد و تصمیم ما جزء مناسب‌ترین تصمیم‌ها خواهد بود. بهترین نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در علم، فناوری و نوآوری است و این مسئله به پیشرفت نسل‌های آینده منجر خواهد شد.

استاندار فارس بیان کرد: در استان فارس تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا مسائل مربوط به آب را به شکل مطلوب مدیریت کنیم. این استان در ۱۰ سال گذشته دچار خشکسالی بوده و بر این باور هستیم که حل مشکل بحران آب و کاستن از آثار و پیامدهای خشکسالی بدون استفاده از علم، فناوری و تحقیقات حل نخواهد شد.

محمدهادی ایمانیه افزود: اگر قرار است کاری با هزینه کم و با دستاورد بلند اتفاق بیفتد راهی جز بهره‌گیری از علم، دانش، فناوری و تحقیقات وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس نیز در این مراسم گفت: یکی دیگر از وعده‌های دولت با افتتاح این پروژه بزرگ محقق می شود. این طرح شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب است که اجرای عملیاتی آن از سال 1375 بود.

علی‌جان صادق‌پور اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون نیز در دو مدل که هر یک با ظرفیت تصفیه ۱۷ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به کارگیری فرآیند تصفیه DPMC در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی شده که بخش سویل و الکترومکانیکال مدول اول آن همراه با شبکه جمع آوری و خطوط انتقال با صرف اعتباری به ارزش ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اجرا و کامل شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه زیست محیطی قرار است خدمات جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب را به ۱۰۳ هزار شهروند کازرون ارائه کند، اذعان کرد: این طرح شامل ۲۳۰ کیلومتر خط جمع آوری و ۵۹ کیلومتر خطوط انتقال است و تاکنون ۳ هزار و ۷۰۵ فقره انشعاب فاضلاب به این سیستم متصل شده است. همچنین برای تمامی مردم شهرستان‌کازرون که به شبکه داخلی متصل باشند، امکان متصل شدن به این شبکه فاضلاب فراهم خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار