وزیر بهداشت:

طرح دارویار هزینه‌ای به مردم تحمیل نمی‌کند

والدین نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند

سمنان (پانا) - وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح دارویار اقدامی مهم در حمایت از تولید داخلی در حوزه دارو است و تلاش می‌شود به مرور کمبودها جبران شود، گفت طرح دارویار به نفع مردم است و مردم افزایش قیمتی در زمینه دارو پرواخت نکرده و فقط از طریق بیمه پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح دارویار هزینه‌ای به مردم تحمیل نمی‌کند

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان نماینده دولت، صبح امروز، در حاشیه آیین استقبال در بدو ورود به شهر سمنان جهت افتتاح طرح‌ها به مناسبت هفته دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افراد در تهیه دارو، بهای دارو را به نرخ قیمت سال گذشته و حتی پایین‌تر پرداخت خواهند کرد، افزود: در این طرح در واقع بیمه‌ها مابه‌التفاوت قیمت دارو را پرداخت و مردم افزایش قیمتی در زمینه دارو نمی‌پردازند.

وی با اشاره به فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب در کنترل شیوع کرونا، تصریح کرد: با واکسیناسیون عظیم و کمیته ای که تشکیل شد، کنترل کرونا با اهتمام ویژه محقق شد و شرایط بهبود یافت.

وی با اشاره به اینکه سالی که گذشت، سال خدمت‌گزاری دولت سیزدهم به مردم، در همین بازه زمانی درگیری اوج کرونا بود، اظهار کرد: طی مدت گفته شده، روزانه ۵۰ هزار مبتلا به کرونا و بالای به ۷۰۰ مرگ و میر ثبت می‌شد. البته الان الحمدلله کرونا طی سه هفته گذشته در وضعیت ثابت قرار دارد و روند آن افزایشی نیست و میزان مبتلایان رو به کاهش هست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیک کرونا را دارای سه موج ابتلا، بستری و مرگ و میر برشمرد و خاطرنشان کرد: اکنون ۲ موج اول و دوم طی شده و کشور در زمان حاضر در موج مرگ و میر قرار دارد که طبق گزارش‌ها وضعیت روبه بهبود است؛ منتها در حال نزدیکی به سمت فصل سرما هستیم که قاعدتا تهویه ها نیز کمتر خواهد شد و از آن طرف مدارس نیز بازگشایی می‌شود که در این شرایط، توصیه ما به مردم عزیزمان جهت کنترل ویروس کرونا، تزریق واکسن یادآور به‌خصوص کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای، ضعف ایمنی و یا سن بالا دارند، است.

عین اللهی همچنین درخصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس تاکید می‌شود والدین نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۷ آمبولانس از شرکت ایران خودرو دیزل و ۲۰ اتوبوس آمبولانس تحویل گرفته شده است، گفت: این وسائل آماده جهت ارائه خدمات به زائران حسینی در اربعین است و سپس این آمبولانس‌ها در کشور توزیع می‌شود.

گفتنی است؛ دیدار با خانواده شهیددفاع مقدس، افتتاح طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف مانند آموزشی، راه و اقتصادی در زمینه دانش‌بنیان‌ها از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت سیزدهم در دومین روز از هفته دولت در سمنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار