نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه جوانی جمعیت، مقوله مهمی است و ضرورت دارد افراد در حوزه بهداشت و سلامت در کنار رفع موانع، به مقوله فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند، گفت فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، پنج شنبه در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان سمنان، همراه با آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با حضور وزیر بهداشت به میزبانی تالار استاد شهید مرتضی مطهری سمنان، با تاکید بر اینکه فرهنگسازی باید در زمینه فرزندآوری صورت گیرد، اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات خوبی که شکل گرفته، می طلبد تا موانع تکثیر جمعیت و فرزندآوری در کشور به عنوان یک دغدغه مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

وی ضمن بیان اینکه در صورت امکان باید چرخه کامل درمانی در حوزه‌های مختلف برای استان سمنان مستقر شود، افزود: این امر سبب کاهش مراجعات مردم به پایتخت کشور برای درمان در راستای کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با عنوان این مطلب که مدیریت و برنامه ریزی حضور پزشکان در استان به دلیل برخی کمبودها با مشکلاتی در سطح شهرستان ها مواجه است که نیاز به توجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: پزشک زنان در سطح استان کمبود داریم که باید این امر مرتفع شود تا بانوان به پزشکان خود مراجعه داشته باشند.

عدالت در حوزه سلامت محقق شود

حجت‌الاسلام مطیعی، با بیان اینکه استان سمنان بیش از مقدار موجود به تخت‌های بیمارستانی و توزیع امکانات نیاز دارد، تصریح کرد: در زمینه بهداشت، درمان، دارو و سلامت انتظار می‌رود، عدالت، همانگونه که مورد تاکید دولت سیزدهم و رئیس جمهور است، مورد توجه قرار گیرد. همچنین این استان در بین‌الحرمین قرار دارد و به زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) و مسافران نیز خدمات ارائه می‌دهد که از این لحاظ نیازمند توجه ویژه در زمینه بهداشت و درمان است.

وی با عنوان این مطلب که در واردات و تولید واکسن طی دولت سیزدهم اقدامات و توفیقات بسیار ارزشمندی شکل گرفت، افزود: در بُرهه همه‌گیری ویروس کرونا که ۷۰۰ نفر روزانه بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کردند، در دولت آیت الله رئیسی اقدامات مقابله‌ای خوبی پیرامون این موضوع ایجاد شد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه کارجهادی در بخش تولید دارو با کیفیت مناسب و قیمت مناسب برای مصرف داخل کشور و صادرات ضرورت دارد، درخصوص تولید دارو در داخل گفت: داروها به عنوان سرمایه های کشور هستند که می توانیم با تولید با کیفیت آنها صادرات انجام شود که انشالله وزیر نیز به این مهم عنایت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار