فرماندار شهرستان زبرخان:

72 پروژه در شهرستان زبرخان افتتاح می‌شود

نیشابور (پانا) - فرماندار شهرستان زبرخان از کلنگ‌زنی و افتتاح 72 پروژه در هفته دولت و حضور شش میلیون زائر در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
72 پروژه در شهرستان زبرخان افتتاح می‌شود

محمد عین القضاه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در شهرستان زبرخان پس از دیدار با ائمه جمعه به استقبال هفته دولت رفته و پس از عطر افشانی مزار گلزار شهدا به عنوان شروع تقویمی هفته دولت، شورای اداری شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر شکل گیری هویت زبرخان و نقش رسانه ها در این حوزه، افزود: اجرای میز خدمت ادارات و شرکت گروهی در نماز جمعه در چهار شهر قدمگاه، خرو، درود و قدمگاه آغاز بخش برنامه های هفته دولت است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود 70 پروژه رونمایی، کلنگ زنی و افتتاح در هفته دولت در شهرستان زبرخان خواهیم داشت.

همچنین آغاز عملیات 28 پروژه با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال و 42 پروژه با اعتبار 401 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. سه پروژه ورزش و جوانان، هفت پروژه مربوط به آموزش و پرورش، دو پروژه نیروی انتظامی، پنج پروژه جهاد کشاورزی، دو پروژه شهردادی، یک پروژه ناحیه مقاومت بسیج، شش پروژه منابع طبیعی، یک پروژه کمیته امداد و 90 طرح اشتغال زایی به صورت نمادین، دو پروژه شهرداری درود، دو پروژه اداره برق، سه پروژه شهرداری قدمگاه، هشت پروژه راهداری، چهار پروژه شهرداری اسحاق آباد، سه پروژه بهداشت و درمان، 9 پروژه آبفا،یک پروژه اداره صمت، شش پروژه فرمانداری شهرستان، یک پروژه حوزه کتابخانه ها، سه مورد مخابرات و یک مورد دامپزشکی مربوط به آغاز عملیات اجرایی کشتارگاه شهرستان از جمله اهم برنامه های هفته دولت به شمار می رود.

به دلیل زیاد بودن تعداد پروژه ها به صورت موردی در محل پروژه های مهم تر، حاضر و افتتاح یا کلنگ زنی انجام می شود و باقی پروژه ها به صورت نمادین افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اعتبار ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی زبرخان، تایید و جزء اعتبارات تخصیصی دولت به شمار می رود ولی زمین این مجموعه هنوز نهایی نشده است.

وی بیان کرد: اولویت اصلی فرمانداری زبرخان، استقلال و استقرار ادارات در شهرستان است و تلاش ما بر این است که به زودی استقرار ادارات مختلف را در شهرستان شاهد باشیم. همچنین 20 اداره مستقر، شش اداره در شرف انجام و باقی مانده ادارات در حال پیگیری است.

عین القضاه عنوان کرد: در شهرستان زمین کافی، ساختمان مناسب، سایت اداری و همچنین نیروی انسانی کافی نداریم و این مسائل و مشکلات اداری، استقلال ادارات را به تعویق انداخته است.

وی ادامه داد: مهم ترین حوزه خدماتی در حال پیگیری، حوزه بهداشت و درمان است که با همکاری خیرین و خرید تجهیزات لازم، کلینیک تخصصی در این شهرستان به زودی راه اندازی می شود.

این مسئول عنوان کرد: قدمگاه چهارمین شهر زیارتی کشور و دومین شهر زیارتی استان شناخته می شود و شهر خرو هم به عنوان پایتخت آلوی ایران معرفی شده است. از نظر مساحتی جزء کوچکترین شهرستان استان هستیم ولی از نظر گردشگری جزء مهم ترین شهرهای استان به شمار می رویم. همچنین لازم به ذکر است شهرستان زبرخان با تولید 35 هزار تن شیر رتبه پنجم استان را در اختیار دارد.

وی در پایان گفت: حضور چهار امام جمعه و چهار پایگاه معنوی موجود در این شهرستان ظرفیت بسیار مناسبی برای تبلیغ جهاد تبیین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار