بررسی علت گسترش بوی نامطلوب در اهر

اهر(پانا)- به دنبال انتشار بوی نامطلوب در مناطق مختلف اهر، مدیریت بحران شهرستان جلسه اضطراری تشکیل داد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی علت گسترش بوی نامطلوب در اهر

بعد از گسترش بوی نامطلوب در مناطق مختلف اهر ، جلسه اظراری علت یابی و بررسی این پدیده جلسه ای با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر ب ای علت یابی پدیده انشار بوی نامطلوب در سطح شهر اهر تشکیل شد.

فرماندار شهرستان اهر در این جلسه ضمن ابراز ناخرسندی از این وقوع این وضعیت در شهر اهر گفت: انشار بوی نامطلوب سلامت جسمی و روانی شهروندان را تهدید می کند و باید هرچه سریع تر این مشگل علت یابی و رفع شود.

ابوالفضل غنی زاده از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی علت این پدیده متشکل از تیم ۵ نفره پژوهش دانشگاه تبریز ، کارشناس های محیط زیست، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب ، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و شبکه بهداشت و درمان خبر داد و تصریح کرد: این کمیته ظرف یک هفته باید علت این پدیده را مشخص کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم اتصال ۵فاضلاب شهری ۵ هزار خانوار به شبکه فاضلاب شهری افزود: شهرداری و آب و فاضلاب باید ظرف ۶ ماه فاضلاب شهری هم این خانوار ها را بدون در نظر گرفتن مشگلات شهرداری و ماده۱۰۰ به شبکه فاضلاب شهری متصل کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: طبق گزارشات دستگاه های مرتبط دلیل عمده این بوی نامطلوب در شهر اهر استاندارد نبودن خروجی های تصویه خانه فاضلاب اهر است.

محمدباقر هنربر در ادامه ، به لزوم اجرای فاز دو تصویه خانه فاضلاب اهر اشاره کرد و افزود: برای تامین هزینه شروع احداث فاز دوم شبکه فاضلاب اهر با سازمان برنامه و بودجه کشور مکاتبه خواهیم کرد.

گفتنی است؛ لایروبی رودخانه ها، زهکشی کانال ها و مجاری آبراه ها توسط دستگاه های اجرایی مربوطه برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه،احیای ۱۷ قنات موجود و جلوگیری از آبیاری مزارع از آب فاضلاب از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار