مسابقات استانی قرآن کریم ۱۰ و ۱۱ شهریور در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

زنجان (پانا) - مرحله استانی مسابقات قرآن کریم با حضور 160 نفر در 2 بخش خواهران و برادران بالای 18 سال در روزهای 10 و 11 شهریور در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات استانی قرآن کریم ۱۰ و ۱۱ شهریور در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی و رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران در استان زنجان طی روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 600 برگزیده مرحله شهرستانی با شرکت در آزمون‌های مربوطه به مرحله استانی راه یافتند، افزود: مرحله استانی با حضور 160 نفر در 2 بخش خواهران و برادران بالای 18 سال برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه مسابقات بخش خواهران در روز پنج‌شنبه (۱۰ شهریور) و مسابقات بخش برادران در روز جمعه (11 شهریور) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اختتامیه مسابقات نیز بلافاصله پس از پایان مسابقات در ساعات پایانی روز جمعه (۱۱ شهریور) در حسینیه اعظم زنجان خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این مسابقات در ۹ رشته مختلف شامل حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان (ویژه برادران)، دعاخوانی و تواشیح در قالب یک گروه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای افزایش کیفیت داوری در این دوره از مسابقات از قضاوت ۱۲ نفر از داوران برتر قرآنی استانی و کشوری در رشته‌های صوت، لحن، وقف و ابتدا حُسن حفظ، صحت حفظ و تجوید حضور خواهند داشت که ۴ نفر از داخل استان و بقیه از خارج استان هستند.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز کرد: با اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، متولی برگزاری بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات قرآن کریم در ایران است اما متاسفانه این سازمان، هیچگونه بودجه‌ای از هیچ منبع دولتی یا غیردولتی برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات ندارد و مسابقات را تنها با استفاده از ظرفیت محدود داخلی خود مدیریت می‌کند که نیاز به چاره‌اندیشی اساسی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی و رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: متاسفانه موقوفات قرآنی استان بسیار کم و در حد انگشت‌شمار است که با توجه به موقعیت کنونی خود، درآمدزایی بسیار کم و در حد کمتر از 5 میلیون تومان دارند.

وی با بیان اینکه نیاز به ایجاد موقوفات درآمدزای قرآنی در این زمینه بسیار احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: از تمام آحاد دلسوز جامعه در حوزه قرآنی دعوت می‌کنیم در این مورد اقدام کرده و وقف قرآنی داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: خوشبختانه استان زنجان به مدد اساتید خوب و ماهر و قرآن‌آموزان پرتلاش و باانگیزه از ظرفیت بالای قرآنی در کشور برخوردار است که این امر بارها با کسب مقام‌های برتر کشوری از جمله 4 مقام برتر کشوری در مسابقات سال ۱۴۰۰ اثبات شده است.

وی افزود: تلاش بر این است که با توجه به تمام محدودیت‌های بودجه‌ای و تدارکاتی این مسابقات در حداکثر کیفیت و دقت برگزار شود تا رضایت جامعه قرآنی استان جلب شده و استقبال ازی ان مسابقات، سال به سال بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار