مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و رییس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی:

طراحی رویدادهای جذاب، عامل نیل به اهداف تربیتی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و رئیس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، بیان کرد برای رسیدن به هدف تربیتی مدنظر مربی، لازم است طراحی فعالیت‌ها، جذاب و متنوع باشد بطوریکه بصورت عملی از طریق بازی یا فعالیت‌های هنری و فرهنگی، به خروجی موردنظر رسید.

کد مطلب: ۱۳۰۲۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
طراحی رویدادهای جذاب، عامل نیل به اهداف تربیتی است

مسعود بهرامی، در نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان، ضمن اشاره به اهمیت تشکیل شوراها در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، گفت: ماهیت فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی و شالوده آنها بر اساس امور دانش‌آموزی است و خوشبختانه افراد عضو این شورا، تجربه کار تربیتی را به صورت‌های متنوع دارند و توانمندی برقراری مفید و ثمربخش با دانش‌آموزان را دارا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ادامه داد: فعالیت در سازمان دانش‌آموزی، دو ویژگی منحصربه فرد دارد، ویژگی اول این سازمان، بحث دانش‌آموزی بودن آن است؛ یعنی تمام فعالیت‌ها نظیر ساماندهی، طرح و برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف، برای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، بنابراین این سازمان و نشست مربوط به برنامه‌ریزی آن، بطور اختصاصی به دانش‌آموزان تعلق دارد و با راهبری و مدیریت خود دانش‌آموزان پیش می‌رود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران افزود: ویژگی دیگری که فعالیت در این بخش را متمایز کرده، این است که امور انجام شده از جنس نیاز و سلایق دانش‌آموزان هستند و هنر ما، در شورای برنامه‌ریزی، این است که از نقطه ورود مطلوب دانش‌آموز وارد شویم و در انتهای کار، خروجی مطلوب مربی را حاصل کنیم.

بهرامی تصریح کرد: لازم است در برنامه‌ریزی فعالیت‌های مختلف، جذابیت را برای نوجوانان در نظر بگیریم و دقت کنیم که بصورت عملی از طریق بازی یا فعالیت‌های هنری و فرهنگی، به خروجی موردنظر برسیم، همانطوری که در اردوی قرار در اردوگاه شهید منتظری شهریار، دانش‌آموزان از طریق بازی و تئاتر، داستان واقعه غدیر را آموختند و بصورت عملی آن را بازی کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان دانش‌آموزی، فعالیت تربیتی غیرمستقیم است و ماهیت فعالیت‌های آن با تنوع و جذابیت عجین شده که هر دانش‌آموزی با هر سلیقه‌ای را جذب می‌کند؛ البته جذب دانش‌آموزان، کار ساده‌ای نیست و لازم است طراحی خاصی صورت گیرد تا برنامه‌ها، علاوه بر جذاب بودن، خروجی مناسب را هم ایجاد کند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار