وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور:

شأن و جایگاه رفیع آزادگان در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور، شأن و جایگاه رفیع آزادگان ارجمند در قلب و روح ملت ایران را جاودانه توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
شأن و جایگاه رفیع آزادگان در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مؤمنان مردانی هستند کـه بـه پیمانی کـه با خدا بسته بودند وفا کردند؛ بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم بـه راهند و پیمان خودرا دگرگون نکرده‌‏اند. «سوره احزاب ؛ آیه ٢٣»

۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان، در تاریخ انقلاب اسلامی روزی فاخر و از مصادیق ایام الله است. آزادگان عزیز ایران اسلامی که تداوم بخش راه و آرمان پرغرور شهیدان والامقام ما بودند، در زندان ددمنشان بعثی و زیر شکنجه‌های غیرانسانی و ناجوانمردانه دون صفتان با ابتنا بر سیره‌ها و آموزه‌های اهل بیت(علیهم السلام) و حماسه جاودان کربلا و عاشورای امام حسین(ع)، صبر و مقاومت پیشه کردند و لحظه‌ای از راه، مکتب و آرمان شهدا غافل نشدند و آنقدر بر سر عقیده و عشق خویش پایمردی کردند، تا با عزت و بزرگی در۲۶ مرداد ماه ۱۳۶۹ به خاک وطن بازگشتند و به نماد آزادگی و صبر بدل شدند. بی‌گمان عنایات خاص الهی مشمول این مؤمنان صدیق است و شأن و جایگاه رفیع آزادگان ارجمند در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود.

اینجانب روز تاریخی و با شکوه ۲۶ مرداد را به همه آزادگان به ویژه آزادگان فرهنگی سرافراز و اسوه‌های مقاومت و شیران بیشه شجاعت و رشادت که یادگاران ارزشمند سال‌های سخت و غرور آفرین هستند و خانواده محترمشان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و اقتدار جاویدان و عزت پا برجای ایران اسلامی و ملت شریف ایران را از خداوند منان مسألت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار