فرشته مرادی در جریان بازدید خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران از خبرگزاری پانا:

خبرنگاری در پانا فرصت تربیتی برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) – تعدادی از دانش‌آموز خبرنگاران فعال در شهرستان‌های استان تهران با حضور در خبرگزاری پانا، با مدیرعامل این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاری در پانا فرصت تربیتی برای دانش‌آموزان است

خبرگزاری پانا امروز میزبان تعدادی از دانش‌آموز خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران بود؛ خبرنگارانی که بیشتر آنها به واسطه حضور و فعالیت در این خبرگزاری، دارای رتبه‌های کشوری و منطقه‌ای هستند.

تعدادی از این خبرنگاران بعد از اثبات توانمندی و استعداد خبرنگاری‌شان در پانا، اکنون همکار دیگر خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی یا نهادهای شهری، دولتی و خصوصی شده‌اند.

فرشته مرادی مدیرعامل خبرگزاری پانا در این دیدار گفت: شما دانش‌آموز خبرنگاران باید در زمینه‌‌ای که استعداد، مهارت و توان دارید، پشتکار نیز داشته باشید چراکه با دنبال کردن آن به طور جدی، به نتایج خوبی خواهید رسید.

وی افزود: در مدتی که به عنوان مدیرعامل خبرگزاری پانا از نزدیک با شما دانش‌آموز خبرنگاران عزیز ارتباط برقرار کردم و حتی به طور مستقیم در ارائه آموزش خبرنگاری به شما سهیم شدم، به این نتیجه رسیدم که فعالیت خبرنگاری فقط مستلزم تحصیلات دانشگاهی مرتبط یا سابقه فعالیت حرفه‌ای در تحریریه‌ها و رسانه‌های مختلف نیست بلکه حوزه دانش‌آموزی یکی از بهترین فرصت‌ها برای تربیت و رشد خبرنگاران آینده است.

مدیرعامل خبرگزاری پانا ادامه داد: آموزش مهارت خبرنگاری به دانش‌آموزان کار بسیار بزرگ و مهمی است که دارای ابعاد تربیتی و مهارتی برای این عزیزان است.

مرادی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت خبری دانش‌آموزان در پانا گفت: امروز شاهد هستیم که اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌های دانش‌آموز خبرنگاران ما به عنوان تیتر اصلی در خبرگزاری پانا منتشر می‌شود یا جایگاه ویژه در صفحه اصلی این خبرگزاری دارد.

وی تاکید کرد: پانا در درجه اول، خانه دانش‌آموز خبرنگاران سراسر کشور است و این شما هستید که با فعالیت چشمگیر و گسترده‌تان خبرگزاری را هدایت و حمایت می‌کنید. در حقیقت، شما دانش‌آموزان چشم و چراغ پانا در استان‌ها و شهرستان‌های کشور هستید.

مدیرعامل خبرگزاری پانا افزود: دانش‌آموز خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران جزو بهترین‌ و فعال‌ترین خبرنگاران پانا در سراسر کشور هستند و من به وجود شما افتخار می‌کنم.

مرادی با تاکید بر اینکه خبرنگاران پانا باید راوی حقیقت باشند و در کنار آن، از چارچوب‌ها آگاه باشند، ادامه داد: همه ما خبرنگاران نسل قدیم و جدید پانا، زیر پرچم وزارت آموزش و پرورش هستیم و باید وفادار به اهداف تربیتی و متعالی آن باشیم.

* انعکاس دغدغه‌ها و مطالبات دانش‌آموز خبرنگاران

همه دانش‌آموز خبرنگاران حاضر در این دیدار و نشست صمیمی، به بیان دغدغه‌ها، پیشنهادات و حتی انتقادات خود پرداختند و با تاکید مدیرعامل پانا، مقرر شد این مطالبات پیگیری شود و به نتیجه برسد.

همچنین حسین پاریاس دبیر گروه عکس خبرگزاری پانا، در انتهای این جلسه به سوالات دانش‌آموز خبرنگاران در زمینه اصول تهیه گزارش تصویری و عکس خبری پاسخ داد و به ارائه آموزش‌هایی در این زمینه پرداخت و مقرر شد به زودی آموزش‌های تکمیلی در این باره برای دانش‌آموزان برگزار شود.

گفتنی است دانش‌آموز خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران پس از این جلسه، در تحریریه خبرگزاری پانا حضور یافتند و با دبیران و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار