سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تشریح اولویت‌های سال دوم فعالیت شورای شهر تهران؛ تاکید بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران، اولویت‌های سال دوم شورا و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اولویت‌های سال دوم فعالیت شورای شهر تهران؛ تاکید بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اولویت‌های شورای شهر تهران در سال دوم این شورا گفت: ‌«اینکه در تکامل اتفاقات داخلی کمیسیون‌ها به این تصمیم رسیده باشیم که چند اولویت را مطرح و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم. هنوز چنین موضوعی رخ نداده و شاید جای این باشد که در هم‌اندیشی‌هایی که در ابتدای سال دوم برگزار می‌شود، چنین کاری را انجام دهیم. آن‌چه جایگزین این اتفاق می‌افتد بهتر و حساب و کتاب دارتر است، تنظیم سیاست‌های برنامه چهارم است. این سیاست‌ها چهار ساله است که یک فوریت آن در صحن تصویب شد و هر کمیسیون باید، بایدها، نبایدها و سیاست‌های اصلی خود را به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کند تا سیاست‌های چهار ساله انجام شود.»

وی ادامه داد: «در سال اول فعالیت شورا به جز بررسی و مطالعه برنامه‌ها و فعالیت‌های دوره گذشته و اهداف شهرداری با بازدید و نظارت‌های میدانی مانند آنچه در پروژه رصد اتفاق افتاد یا آنچه در چهارشنبه‌های فرهنگی دنبال شد، نگاه متفاوت‌تر و واقعی‌تری نسبت به مسائل روز شهری نسبت به گذشته پیدا کردیم که این مسائل برای شناسایی اولویت‌های سال دوم به ما کمک خواهد کرد.»

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین به فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا اشاره کرد و گفت: «هر کدام از معاونت‌های اصلی که درحوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند، برای گزارش‌دهی به کمیسیون دعوت شده‌اند تا فعالیت‌ها بر اساس برنامه سوم و بودجه سال جاری بررسی شود و عقب ماندگی‌ها و کاستی‌ها نیز مقایسه شود. هرچند ممکن است نقصی در برنامه وجود داشته باشد که به صورت رفت و برگشت این نواقص برطرف خواهد شد.»

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «ممکن است نقص در برنامه وجود داشته باشد چون عامل اجرایی می‌تواند تشخیص دهد که آیا برنامه واقعی بوده و قابل پیاده شدن است یا نه. برای اینکه تغییرات در برنامه بعدی رخ دهد از نظرات معاونت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده می‌شود. این برنامه با قرارگاه‌ها، اولویت‌ها و 120 محوری که شهردار تهران مطرح کردند تقریبا همخوانی دارد.»

نادعلی تصریح کرد: «اتفاق خوبی که داشتیم این بود که سیاست‌های ما در کمیسیون فرهنگی - اجتماعی با سیاست‌هایی که معاونت فرهنگی - اجتماعی به مناطق، سازمان‌های خود و مجموعه‌های دیگر ابلاغ کرد، یکسان بود. البته شورا سیاست‌گذار است و قاعدتا باید بر مبنای سیاست‌های شورا عمل شود زیرا در کمیسیون به ویژه از زمان برنامه و بودجه، مقرر شد برای اینکه کار به سامان برسد. تلاش کردیم سختگیری‌هایی در برنامه و بودجه داشته باشیم. در این زمینه ادبیات‌ برنامه‌ها یکی شد یعنی در حوزه سیاست‌ها، سیاست واحدی مطرح شد و حداقل در کمیسیون فرهنگی این درک ایجاد شد که باید دغدغه اول ما کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد ولی همگی به خاطر شرایطی که تهران دارد، به این رسیدیم که اولویت اول توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باشد و این نگاه واقعی‌تری است و برای خود شهرداری هم همین‌طور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار