نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد؛

پایان مجوزفروشی و بازار سیاه با درگاه ملی کسب‌و‌کار 

تهران (پانا) - نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌‌گوید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار که در مجلس تصویب شد، در درجه اول موجب تحول اساسی در روند مجوزدهی و ایجاد کسب‌و‌کارها شد. این قانون همه دستگاه‌ها را ملزم کرد تا صدور هر نوع مجوز کسب‌و‌کاری را توسط درگاه ملی کسب‌و‌کار انجام دهند. در عین حال این سامانه نیازهای کشور را در حوزه کسب‌و‌کارهای مختلف ‌شناسایی و می‌تواند متقاضیان را در این خصوص راهنمایی کند. در عین حال، درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌و‌کار هر نوع هزینه‌ای را در این روند روشن و شفاف می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پایان مجوزفروشی و بازار سیاه با درگاه ملی کسب‌و‌کار 

محمدحسن آصفری، نماینده مردم خنداب، کمیجان و اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌و‌کار تاکنون روند خوب و مطلوبی را در بخش اجرا داشته است اما هنوز برخی از دستگاه‌ها وارد این سامانه نشده و نیازهای خود را بارگذاری نکرده‌اند و این سبب کندی در روند صدور برخی از مجوزها در بعضی از کسب‌و‌کارها شده است.»

وی بیان کرد: «به طور کلی قانون‌گذار همه دستگا‌ه‌ها را ملزم به حضور و اعلام نیاز در درگاه ملی کرده تا متقاضیان در کمترین زمان ممکن در یک روند سهل و آسان اقدام به دریافت مجوز در هر حوزه‌ای کنند.»

همه وزارتخانه‌ها به درگاه ملی کسب‌وکار متصل می‌شوند

آصفری اظهار داشت: «درگاه ملی صدور مجوزها هر نوع انحصار و بازار سیاه مجوزفروشی را از بین می‌برد. همه وزارتخانه‌‌ها باید به این درگاه متصل باشند و هر دستگاهی که از این مساله خودداری کند بازخواست شده و با وزارتخانه مربوطه نیز برخودر قانونی و قضایی می‌شود.»

نماینده اراک افزود: «به نظر می‌رسد، اینکه برخی از بخش‌ها از پیوستن به این دستگاه خودداری می‌کنند، به دلیل انحصاری است که سال‌ها در اختیار عده‌ای در این بخش‌ها بوده که به دلیل درآمد هنگفت علاقه‌ای به شکستن یان انحصار نداشته و این مساله را یک امتیاز اختصاصی برای خود می‌دانند.»

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان بیان کرد: «در طرف دیگر ماجرا ما با قشر عظیمی از افراد تحصیل‌کرده فارغ‌التحصیل مواجه‌ایم که به امید داشتن یک شغل مناسب و مورد علاقه تحصیل کرده‌اند که ما هرگز به هیچ کس اجازه سنگ‌اندازی در مسیر صدور مجوز برای اشتغال جوانان را نمی‌دهیم. اینکه برخی به دلیل منافع شخصی و گروهی در مسیر اشتغال جوانان که آینده‌ساز کشور هستند، مانع ایجاد کنند قطعا مجلس برخورد خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار