مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 2300 هکتار از شالیزارهای ساری

ساری (پانا) - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری از مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار در 2 هزار و 282 هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در 2300 هکتار از شالیزارهای ساری

سید اسماعیل علوی به سطح 24 هزار و 128 هکتاری شالیزار در ساری اشاره کرد و گفت: در 17 هزار و 248 هکتار از این مزارع ارقام محلی و 6 هزار و 880 هکتار ارقام پرمحصول کشت شد.

وی افزود: امسال برای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج در نسل اول به دلیل عدم تطابق فنولوژی گیاه برنج و بیولوژی آفت و شرایط آب و هوایی رهاسازی انجام نشد.

علوی با اشاره به مبارزه بیولوژیک با رهاسازی زنبور تریکوگراما اظهار کرد: برای مبارزه با نسل دوم در دو مرحله با استفاده از تریکوکارت انجام شد و زمان رهاسازی نسل دوم که از هفته اول تیرماه بود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: در مرحله اول در سطح یک هزار و 398 هکتار با استفاده از 139 هزار و 800 تریکو کارت و در مرحله دوم در 884 هکتار با استفاده از 88 هزار و 400 تریکوکارت و در مرحله تداخل نسل نیز در 538 هکتار با استفاده از 53 هزار و 800 تریکو کارت مبارزه شد.

علوی در پایان اظهار کرد: رها سازی زنبور تریکو گراما در مبارزه بیولوژیک آفت ساقه برنج با هماهنگی و نظارت مستمر کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت ، کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی و انسکتاریوم طرف قرارداد انجام می شود.

خبرنگار : امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار