رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در گفت‌وگو با پانا:

پانا فرصت حضور بی‌واسطه دانش‌آموزان در عرصه خبرنگاری است

نقطه قوت خبرگزاری پانا این است که نگاه و رویکرد تربیتی برای دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموز خبرنگاران دارد/ امروز شاهد روند رو به رشد در بسیاری از ابعاد فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی هستیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، خبرگزاری پانا را فرصتی برای حضور بی‌واسطه و بدون مانع دانش‌آموزان سراسر کشور در عرصه خبر و خبرنگاری برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پانا فرصت حضور بی‌واسطه دانش‌آموزان در عرصه خبرنگاری است

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: خبرگزاری پانا یک رسانه از جنس دانش‌آموزان است و این موضوع که دانش‌آموزان سراسر کشور می‌توانند بدون مانع و بی‌واسطه به عرصه خبر و خبرنگاری وارد شوند و به ایفای نقش بپردازند، در جنبه‌های مختلف و متناسب با فضیلت‌های سازمان دانش‌آموزی، یک گام باارزش و مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: نقطه قوت خبرگزاری پانا این است که نگاه و رویکرد تربیتی برای دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموز خبرنگاران دارد و به نظر من همچنان این فضای تربیتی امکان توسعه و توجه بیشتر دارد. بنابراین از تلاش‌های همکاران خوبمان در این خبرگزاری قدردانی می‌کنم و امیدوارم وجهه تربیتی این خبرگزاری همچنان در مسیر ارتقا و تعالی باشد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس درباره مدیریت جدید سازمان گفت: نوع نگاه تحولی مدیریت جدید سازمان دانش‌آموزی قطعا در تراز ایران قوی می‌تواند فضاسازی‌های مناسبی داشته باشد و امروز شاهد روند رو به رشد در بسیاری از ابعاد فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان هستیم.

کریمی ادامه داد: نشست‌‌های حضوری مدیران سازمان دانش‌آموزی که بعد از وقفه طولانی اتفاق افتاده است، یک جهش همه‌جانبه و فراهم‌کننده زمینه‌هایی برای فعالیت‌های اثربخش و اثرگذار در سال تحصیلی جدید است.

وی تاکید کرد: خدا را شاکریم که شرایط مناسبی برای تداوم آموزش‌ حضوری دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شده است و البته سازمان دانش‌آموزی نقش فعال و موثری در اقناع مخاطبان برای پذیرش آموزش حضوری در مدارس داشت. بنابراین باید به ظرفیت و توان تاثیرگذاری این سازمان توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به شکل‌گیری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اشاره و اظهار کرد: این قرارگاه هم در بعد آموزشی و هم در بعد تربیتی، به دنبال تحقق اصل متعالی عدالت است و البته مروری بر بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نشان می‌دهد که اصل عدالت در کلام آنها پرتکرار و پررنگ است. طبیعتا توجه به این مهم در وزارت آموزش و پرورش، گام بلندی در محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کم‌برخوردار است.

کریمی افزود: نوع مهمی از محرومیت‌زدایی که ما در دوران کرونا و آموزش مجازی با آن مواجه شدیم، مربوط به آسیب‌های اجتماعی جدی در میان نوجوانان است. این آسیب‌ها طبیعتا در نقاط مختلف کشور یکسان نیست و شدت و ضعف دارد و شکل‌گیری قرارگاه عدالت تربیتی، قطعا در این زمینه موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار