ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری در خرداد 1401

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش درآمد و هزینه خرداد ماه شهرداری تهران گفت که در ماه خرداد شهرداری تهران از محل درآمدی حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصولی داشته است این در شرایطی است که در بودجه 1401 وصول بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

کد مطلب: ۱۲۹۸۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری در خرداد 1401

حبیب کاشانی در هشتاد و سومین جلسه، گزارش خود را در خصوص حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در خرداد ماه 1401 ارائه کرد.

کاشانی اعتبار سه ماهه مصوب شهرداری تهران را ۵۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: قرار بر این بوده که ۱۲ هزار میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان محقق شود اما فقط 43 درصد از این میزان محقق شده است.

خزانه دار شورا اظهار داشت: تقاضا داریم شهرداری های مناطق در تحقق درآمدهای نقد و غیرنقد پیگیری جدی داشته باشند و آنان باید کمیته درآمد تشکیل دهند تا در تحقق درآمدها با مشکل مواجه نشویم.

کاشانی درخصوص وضعیت تحقق بودجه گفت: اعتبار ابلاغی در مجموع ۴۶ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بوده که در نهایت ۰.۶۴ درصد جذب شده است. حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصول شده که باید بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان وصول می شد.

و این درحالیست که شهردار تهران بر پیش بینی ۸۳ هزار میلیارد تومان تحقق درآمد تأکید داشته است،اما درآمدهای غیرنقدی قابل توجه نیست؛ منطقه ۱۲،۱۵،۱۹ و ۲۲ در این خصوص فعال بودند و مجموع درآمدهای آنها بالاتر بوده است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: تخصیص اعتبار باید بر اساس درآمد باشد و این موضوع می تواند در سال های آینده برای شهرداری مشکل ایجاد کند.

البته در سه ماه ابتدایی با توجه به قرار گرفتن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این مدت، تحقق درآمد به این میزان طبیعی است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: بودجه باید با آنچه در جلسه شورا مصوب شده است، سنجیده شود.

او در ادامه متذکر شد که سابقا میزان پیشرفت پروژه های عمرانی با حضور کمیسیون ها بررسی می شد و ما منتظر جدول این پروژه ها هستیم و امیدواریم این موضوع که در گذشته شکل گرفته بود، مجددا دنبال شود.

ابوالفضل فلاح معاون مالی شهرداری نیز اظهار داشت: در سنوات گذشته ثبت هزینه ها همیشه عقب بوده و درواقع نسبت به پرداخت با تاخیر صورت می گرفته است.

او خصوص درآمد غیر نقد نیز افزود: پیش بینی می کنیم که درآمد غیر نقد تا شهریور به صورت 50 درصد عملی خواهد شد و نسبت به سنوات گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار