برنامه های شهرداری را قائم به شخص نکنید

تهران (پانا)- خزانه دار شورا در واکنش به گزارش شهردار تهران گفت که 90 کلان پروژه ای که اعلام کرده اید در ده سال رخ می دهد، چشم انداز چه کسی است؟ سال بعد برنامه سوم شهرداری و برنامه ششم دولت تمام می شود. این برنامه ده ساله شما برای نسل آینده باقی می ماند. لذا خواهشمندم کار را قائم به شخص نکنید.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های شهرداری را قائم به شخص نکنید

علیرضا زاکانی شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورا، حاضر شده و گزارش خود را به منظور تبیین رویداد مهم همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران و موضوع نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران ارائه داد و حبیب کاشانی در واکنش به این گزارش اظهار داشت: آقای زاکانی، 332 روز است که شورای ششم شکل گرفته است و شما 26 روز بعد آمدید، علی رغم اینکه در این 26 روز هم مشغول فعالیت بودند. اما اقدام عملی شهرداری کجا دیده می شود؟

این که می خواهید 180 هزار مسکن بسازید و یک طبقه به بافت فرسوده اضافه شود و صدور پروانه به 60 روز تقلیل پیدا کند کجا دیده می شود؟ مگر کسی برای پروانه ساخت مراجعه می کند؟

کاشانی ادامه داد: طبق گزارش فروردین و اردیبهشت درخصوص درآمد و هزینه شهرداری، 2370 میلیارد درآمد داشته اید که شامل ماه رمضان و تعطیلات نوروز بوده است. اما در همین فروردین و اردیبهشت 6 هزار میلیارد کسری داریم و برای پرداخت حقوق، ساختمان و زمین شرکت واحد را به مبلغ 1600 میلیارد تومان فروخته ایم. لذا پیش بینی می کنم در ماه های آینده، حتما شهر آفتاب و ساختمان شهروند و ساختمان همشهری و حتی ساختمان اطلاعات را خواهیم فروخت.

خزانه دار شورا افزود: اگر قرار باشد در یک چهارم سال که پیک کار ماست نتوانیم درآمد کسب کنیم، رویایی که در ذهن داریم، محقق نخواهد شد. قرار بود که در معاونت شهرسازی حدود 22 هزار میلیارد درامد حاصل شود، اما نمی شود.

او با ذکر اینکه مهمترین چیز در بافت فرسوده، ایمنی و امنیت است و متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد!، افزود: روز گذشته در خیابان هاشمی بودم و دیدم که اهالی روی جوی آب را پوشانده بودند چون به علت عدم لایروبی بوی جوی مزاحم بود. خواهشمندم بفرمایید که در مناطق به این موارد رسیدگی شود.

در پایان نیز اظهار داشت: 90 کلان پروژه ای که اعلام کرده اید در ده سال رخ می دهد، چشم انداز چه کسی است؟ سال بعد برنامه سوم شهرداری و برنامه ششم دولت تمام می شود. این برنامه ده ساله شما برای نسل آینده باقی می ماند. لذا خواهشمندم کار را قائم به شخص نکنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار