دانش امروز، پیشگیری و مدیریت حوادث را ممکن کرده است

تهران (پانا) - نرجس سلیمانی طی تذکری با ذکر اینکه حوادث طبیعی اگرچه قابل پیش بینی نیستند، افزود: اما در اکثر موارد، پیشگیری از آثار مخرب حوادث با دانش امروزی قابل دستیابی است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش امروز، پیشگیری و مدیریت حوادث را ممکن کرده است

نرجس سلیمانی در هشتاد و دومین جلسه شورا، ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان سیل اخیر طی تذکری گفت: در جامعه مورد نظر اسلام، هم نفس محترم و هم نفَس واجد اعتبار است. لذا انسان ها در جامعه اسلامی موظف هستند که در جهت حفظ جان خود و دیگران کوتاهی و غفلت نکنند.

او با ذکر اینکه حوادث طبیعی اگرچه قابل پیش بینی نیستند، گفت: اما در اکثر موارد، پیشگیری از آثار مخرب حوادث با دانش امروزی قابل دستیابی است.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با ذکر مثال هایی گفت: استفاده هوشمند از تلفن همراه برای ارسال پیامک درخصوص نزدیکی به نقاط حادثه خیز می تواند راهکار عملی و ارزان قیمت اما موثری برای حفظ جان و مال مردم باشد. همچنین پیشگیری در خصوص نقاط حادثه خیز و پاکسازی مسیل ها درس دیگریست که هرگز نباید از ستون اولویت ها خارج شود.

سلیمانی افزود: نکته دیگر اینکه درست است که تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی، شرایط آب و هوا را به شکل قابل ملاحظه ای تغییر داده است، اما در بخش جبران خسارت، عدم ترویج ساختارهای بیمه ای و عدم آشنایی مردم با این امر قابل ملاحظه است.

او در پایان متذکر شد که همیشه پیشگیری بر درمان مقدم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار