دبیرستاد حقوق بشر: سوئد به پایگاهی برای میزبانی و حمایت از گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است

تهران (پانا) - معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت سوئد چگونه می‌تواند ادعا کند که در چارچوب روابط و احترام متقابل عمل می‌کند، در حالی که به پایگاهی برای میزبانی، حمایت و هدایت گروهک‌های مختلف تروریستی و جدایی طلب علیه ایران تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیرستاد حقوق بشر: سوئد به پایگاهی برای میزبانی و حمایت از گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است

به گزارش معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی با انتقاد از رفتارهای متناقض و دوگانه برخی کشورهای اروپایی گفت: نمی‌توانید شهروندان ایرانی را بطور بی گناه دستگیر و محاکمه کنید، پناهگاه خوبی برای گروهک‌های تروریستی باشید و پول ایران را نگه دارید و انتقال آن را منوط به آزادی مجرمین و محکومین در ایران کنید، اما ایران را متهم به گروگان گیری کنید.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: ایران در قبال اقدام غیرقانونی سوئد در محاکمه حمید نوری و صدور حکم حبس ابد او و حمایت آشکار این کشور از گروهک‌های تروریستی، دست روی دست نخواهد گذاشت و گزینه‌های مختلفی در اختیار دارد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه زمان برای اصلاح رفتار سوئد رو به پایان است، گفت: سوئد چگونه می‌تواند ادعا کند که در چارچوب روابط و احترام متقابل عمل می‌کند، در حالی که به پایگاهی برای میزبانی، حمایت و هدایت گروهک‌های مختلف تروریستی و جدایی طلب علیه ایران تبدیل شده است. گروهک حرکت النضال که سرکرده آن در ایران به اتهامات مختلف تحت محاکمه است و یا احمدرضا جلالی که اقدامات وی موجب شهادت برخی دانشمندان هسته ای ایران شد و با سرویس موساد، تحت پشتیبانی سوئد، همکاری می کرد، در کدام کشور ساکن بودند و تابعیت دوم کدام کشور را گرفتند؟

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: برخی کشورهای اروپایی همچنین مامنی برای مجرمان فراری که اموال مردم و دولت را ربوده اند، تبدیل شده اند و از بازگرداندن آنها به ایران خودداری و بلکه مقاومت می‌کنند. از سوی دیگر، از اتباع خودشان و معدودی افراد دارای تابعیت مضاعف برای ضربه زدن به امنیت ملی ایران استفاده می کنند و بعد از اینکه گرفتار عدالت می شوند، ایران را متهم به گروگان گیری می کنند.

وی گفت: آیا این کشورهای اروپایی آماده اند آمار واقعی ایرانیان زندانی در کشورهای خود و آمار زندانیان اتباع خود در ایران را منتشر کنند تا به راستی و از روی آمار مشخص شود که گروگان گیر واقعی کیست!؟

«حمید نوری» از آبان‌ سال ۹۸ به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد دستگیر و بنا بر اتهامات واهی محاکمه شد.

دادگاه محلی استکهلم با صدور حکمی به تاسی از اتهامات گروهک تروریستی منافقین، وی را به حبس ابد محکوم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار