افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی در سنندج

سنندج (پانا) - نمایشگاه محصولات و تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در کردستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی در سنندج

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولان استان و نمایندگان ادارات و سازمان‌ها، به منظور بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها و تمهید مقدمات برپایی نمایشگاه محصولات و تولیدات کارگاه های خود اتکایی مدارس شبانه روزی کردستان افتتاح شد.

این نشست با حضور مدیرکل برنامه ریزی و توسعه منابع و آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان و نمایندگان ادارات و دستگاه های استانی از سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سپاه بیت المقدس کردستان، گردشگری، صنابع دستی و میراث فرهنگی، آموزش های فنی و حرفه ای، پارک علم و فناوری و بانک قرض الحسنه مهر ایران درنمایشگاه دائمی برگزارشد.

جلب حمایت دستگاه های مدعو از محصولات و تولیدات کارگاه های خوداتکایی مدارس شبانه روزی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش و تولید و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و آشنایی آنان با کار و مشاغل مختلف و در نهایت کسب درآمد برای مدرسه و آینده شغلی خودشان از اهداف این نمایشگاه عنوان شد.

معاون آموزش متوسطه استان نام گذاری سالهای مختلف توسط مقام معظم رهبری را مبین این مهم دانست و با بیان اینکه هر سال به یک عنوان نام گذاری و چشم انداز و افق پیش رو ترسیم می شود، اظهار کرد: در طول 15 سال گذشته مقام معظم رهبری در نام گذاری هر سال به موضوع اشتغال، تولید و کارآفرینی عنایت ویژه داشته اند و این نشان می دهد که در صورت توجه به مسائل اقتصادی و ساماندهی حوزه اقتصاد ، کار و تولید، سایر حوزه ها نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: بر همین مبنا ما در آموزش و پرورش، وظیفه خود می دانیم بر اساس شعار سال در اجرای اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و ساحت اقتصادی و حرفه ای حرکت کنیم و رویکرد ما در دوره ابتدایی و متوسطه اول ایجاد تفکر کارآفرینی است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ماهیت دوره اول متوسطه هویت یابی است، در نظر داریم در کنار این مهم، هویت حرفه ای را در دانش آموزان نهادینه کنیم و در این راستا هدایت تحصیلی شاکله شغلی فرزندان را در آینده شکل می دهد، بنابراین نیاز است که همه دستگاه ها در حوزه کارآفرینی و اشتغال ما را کمک کنند.

سالاروندیان با بیان اینکه هدف ما در آموزش حمایت از تفکر کارآفرینی است و کارآفرینی و ایجاد اشتغال از وظایف دستگاه های مربوطه است، تصریح کرد: رسالت ما ایجاد تفکر کارآفرینی، هویت یابی و پرورش استعدادها و رغبت دانش آموزان است و کارگاه های خوداتکایی یکی از برنامه های آموزش و پرورش در همین راستا است و علاوه بر این برنامه هایی مثل جشنواره جابربن حیان در دوره ابتدایی و جشنواره نوجوان خوارزمی و ایران مهارت در دوره اول متوسطه و جشنواره جوان خوارزمی در دوره متوسطه دوم همین هدف را دنبال می کند.

اسماعیل کوهی، کارشناس مسئول مدارس نمونه و شبانه روزی استان نیز در این نشست با اشاره به تحصیل 9343 دانش آموز استان در سه طیف در مدارس شبانه روزی استان گفت: 114 طرح بر اساس نیاز مدرسه و بازار کار در مدارس شبانه روزی آموزش داده شده است و در این فرایند شغل های فراموش شده احیاء و در راستای ترویج و دانش بینان کردن مشاغل گام های مهمی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه امکان نمایش و عرضه مستقیم محصولات و تولیدات فراهم شده است، گفت: اینک بعد از 7 سال فعالیت و برای کسب نتیجه مطلوب نیاز به پشتیبانی، حمایت مادی و معنوی دستگاه ها است و در سه روز نمایشگاه مقرر است 160 نفر از دانش آموزان بخشی از توانمندی خود را در تولید محصولات به نمایش گذاشته و در پایان از 20 طرح برتر تجلیل خواهد شد و در این راستا، نیازمند یاری و حمایت های دستگاه های مختلف هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار