در ادامه پیگیری پانا درباره چرایی تأخیر ۱۱ ساله در واگذاری واحدهای فاز۱۱ پردیس مطرح شد:

وزارت راه درباره کمبود بودجه مسکن مهر به مجلس حرفی نزده است

تهران (پانا) - بعد از اینکه مخاطبان پانا درباره موضوع تأخیر 11 ساله تحویل مسکن شان در فاز 11 پردیس تماس گرفتند در این زمینه پیگیری‌هایی از سرپرست شرکت عمران پردیس و نمایندگان مجلس انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت راه درباره کمبود بودجه مسکن مهر به مجلس حرفی نزده است

در شرایطی که سرپرست شرکت عمران پردیس در گفت‌وگو با پانا موضوع کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه مسکن مهر را عنوان می‌کند اعضای کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا عنوان کردند که آمادگی هر نوع همکاری برای تأمین بودجه این طرح را دارند و کافی است وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

قبول تعهدات بیش از ظرفیت مشکل تعویق در تحویل مسکن مهر است

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره تأخیرهای چندساله‌ای که برای تحویل مسکن مهر ایجاد شده، گفت: «متأسفانه درگذشته تعهدات بیش از ظرفیت لازم ایجاد شده است و این مشکل به وجود آمده است. در دوره‌های گذشته نظارت کافی روی این شرکت‌ها نبود و همه این موارد اکنون در موضوع مسکن مهر مشکلات زیادی ایجاد کرده است. این مسئله فقط مختص پردیس نیست بلکه در هشتگرد و پرند هم مشکلات زیادی ازجمله تأخیر در تحویل واحدها به وجود آمده است.»

شرکت شهرک‌های جدید باید ساماندهی کند

شاکری با اشاره به اینکه از موضوع نظارت در طرح‌های مسکن مهر غفلت شده است، اظهار کرد: «شرکت شهرک‌های جدید حتماً باید این موضوع را ساماندهی کند. اگر درگذشته خطاهایی رخ‌داده باید جبران شود اما اکنون مدیران فعلی باید به خاطر مردم تدبیری بیاندیشند.»

وی افزود: «با نظارت جدی ساماندهی دقیق انجام شود و شرکت شهرک‌های جدید برخورد مسئولانه‌ای با مردم و کسانیکه متضرر شده‌اند داشته باشند و جوابگویی وجود داشته باشد.»

اگر وزارت راه در موضوع تأمین مالی گیر کرده چرا هیچگاه درخواستی اعلام نکرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره دغدغه‌های تأمین مالی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر گفت: «اگر وزارت راه در موضوع تأمین مالی گیر کرده چرا هیچ‌گاه درخواستی اعلام نکرده است. ما آمادگی هر نوع همکاری و کمک به طرح‌های مسکن را داریم زیرا مردم در این زمینه واقعاً مشکل دارند و اگر وزارتخانه پیشنهادی دارد حتماً باید اعلام کند.»

وی با اشاره این نهضت ملی مسکن به موضوع مسکن مهر ارتباطی ندارد و طرح مستقلی است، عنوان کرد:«آنچه برای مسکن مهر رخ‌داده زنگ هشدار و خطری برای جهش تولید مسکن است و اگر ما غفلت کنیم و کار را درست مدیریت نکنیم همین اتفاق مسکن مهر ممکن است برای نهضت ملی مسکن هم تکرار شود. باید عبرت بگیریم و مراقبت کنیم.»

برای تأمین مالی منابع تکمیل مسکن مهر کمبود بودجه داریم

امیرحسین جابر انصاری، سرپرست شرکت عمران پردیس نیز در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در شرایط کنونی نمی‌توانیم زمان مشخصی برای تحویل اعلام کنیم زیرا بر اساس منابع مالی و فرآیند تکمیل واحدها تحویل انجام خواهد شد.»

انصاری افزود: «مردم این خانه‌ها را باقیمت نازلی خریده‌اند یعنی 70 تا 90 میلیون تومان پول پرداخت کرده‌اند و بقیه هزینه را باید دولت بدهد. دولت دستور داده است که ما از محل منابع خودمان واحدها را تکمیل کنیم و اکنون در حال انجام این مهم هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار