‌در گفت‌وگو با پانا:

رضا نورمحمدی: مربیان تیم‌های پایه با حضور در مسابقات مدارس استعدادهای ناب را کشف کنند

هیچ باشگاهی از بها دادن به پایه‌ها ضرر نمی‌کند/ کسی از پشت پرده اخراج اسکوچیچ خبر ندارد

تهران (پانا) - مدافع سابق پرسپولیس اعتقاد دارد چون کسی از پشت پرده ‌اتفاقات تیم ملی خبر ندارد، نمی‌تواند اظهار‌نظر درستی در مورد برکناری اسکوچیچ داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رضا نورمحمدی: مربیان تیم‌های پایه با حضور در مسابقات مدارس استعدادهای ناب را کشف کنند

رضا نورمحمدی در گفت‌وگو با پانا، ‌با اشاره به فراموش‌شدن فوتبال پایه و بازی‌های آموزشگاهی تأکید کرد: «همه جای دنیا فوتبال پایه مهم است و ‌آلان هم شروع کنیم، دیر نیست. استعداد زیاد و فوق‌العاده‌ای داریم اما متأسفانه پخش هستند‌. کسی نیست به اوضاع آن‌ها سروسامان بدهد. خوشبختانه در یکی دو سال اخیر ریاست آکادمی‌های پرسپولیس و استقلال را به خلیلی و برهانی داده‌اند که شرایط را بهبود ببخشند. همیشه تیم‌های ذوب آهن، پیکان و سایپا و فولاد آکادمی‌های خوبی داشته‌اند. چون مدیران عامل باشگاه‌ها عمر مدیریتی‌شان کوتاه است، فقط به تیم بزرگ‌سالان خودشان که ویترین باشگاه است، می‌رسند و کاری به آکادمی‌ها ندارند. اگر باشگاه‌ها به فوتبال پایه بها بدهند، ضرر نمی‌کنند. ما استعدادهای زیادی داریم که باید راه را نشان‌شان دهیم. چه اشکالی دارد باشگاه‌ها برای تیم‌های پایه خود مربی خارجی بیاورند. متأسفانه تیم‌ها بعد از امید، بازیکنان پایه خودشان را رها می‌کنند. از آلان هم شروع کنند، دیر نیست. قبلاً اکثر مربیان در مسابقات آموزشگاهی که آموزش و پرورش برگزار می‌کرد، برای شناسایی استعدادها حاضر می‌شدند. واقعاً برای فوتبال پایه لازم نیست باشگاه‌ها کمک‌های مالی آن‌چنانی هم بکنند. می‌توانند پول یک بازیکن معمولی را در پایه‌های خود هزینه کنند و بعد از چند سال مزد زحمات خود را ببینند.»

وی با اشاره به اتفاقات تیم ملی گفت: «نظرهای مختلفی در مورد اتفاقات پیرامون تیم ملی از اهالی فوتبال دیدیم و شنیدیم اما اگر بخواهید واقعیت را بدانید، باید کسی باشد که از نزدیک در کنار تیم بوده و اتفاقات را دیده است. به نظرم کسی از پشت پرده این اخراج و اتفاقاتی که باعث دودستگی بازیکنان شد، خبر ندارد. من هم چون از نزدیک مشکلات را ندیدم و خبر ندارم، درواقع حرف و نظری نمی‌توانم داشته باشم. همه این‌ها را باید فراموش کنیم و سعی کنیم با انتخابی درست و منطقی، زمان را برای بازی‌های تدارکاتی و آماده‌سازی تیم ملی از دست ندهیم و از بقیه عقب نمانیم. همه باید تلاش کنند تا مشکلات حل شود. اگر بخواهیم از اتفاقاتی که افتاد، حرف بزنیم و عده‌ای را مقصر جلوه دهیم، تیم ملی ضرر می‌کند. باید مسئولان خیلی سریع تصمیم خود را بگیرند و یک مربی خوب برای تیم ملی بیاورند. کسی باید باشد که از شرایط و وضعیت فوتبال ما آگاه باشد. تیم ملی برای خود بازیکنان، مردم و فوتبالی‌ها مهم است.»

وی افزود: «نظر من این است که در این شرایط سخت و زمان کمی که تا شروع جام جهانی مانده، مربی ایرانی بهترین انتخاب است. شناخت مربی ایرانی باعث می‌شود تا خیلی زودتر مشکلات برطرف شود. مربی خوب ایرانی داریم که باتجربه هستند و سال‌ها در فوتبال ما مربیگری کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند بچه‌ها را دوباره یکدل و متحد کنند. اگر هم می‌خواهند مربی خارجی بیاورند، باید کسی باشد که از شرایط فوتبال ما آگاهی داشته باشد. در این مرحله با توجه به زمان کمی که برای تدارک تیم ملی باقی‌مانده، شناخت مربی مهم‌ترین فاکتور است. تیم ملی ما بازیکنان خیلی خوب و باتجربه‌ای در اختیار دارد. شرایط سنی تیم ملی هم طوری است که هم باتجربه هستند و هم اکثر بچه‌ها در فوتبال اروپا بودند.»

مدافع سابق پرسپولیس تصریح کرد: «ما هیچ‌کس از پشت پرده اخراج اسکوچیچ خبر نداریم اما ازلحاظ اخلاقی این رفتارها و برخوردهایی که با او شد، درست نبود. تابه‌حال سابقه نداشت، بازیکنان این‌طور علیه مربی گارد بگیرند. کلمه "زیرآب زنی" خوب نیست به کار ببریم. ما هر نظری بدهیم، درست نیست چون نزدیک ماجرا نبودیم و نمی‌دانیم چه اتفاقاتی در این مدت رخ‌داده است. اما معتقدم اگر فدراسیونی‌ها می‌خواستند اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی تیم ملی نباشد، باید بعد از صعود به جام جهانی به او می‌گفتند و خیلی حرفه‌ای جدا می‌شد. تا آلان هم بدون شک سرمربی انتخاب‌شده بود. باید فدراسیون تلاش کند تا بهترین امکانات و بازی‌های تدارکاتی را برای تیم ملی فراهم کند. اگر با این وضعیت برویم و برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی تا شهریور بلاتکلیف بماند، واقعاً وضعیت ترسناک است. دیدید که ویلموتس بدون انجام هیچ کار مثبتی آمد و کلی غرامت گرفت و رفت. این فوتبال ما بود که به خاطر آن انتخاب اشتباه آسیب دید و کسی پاسخگو هم نبود. با توجه به بازیکنان خوبی که تیم ملی در اختیار دارد، اگر یک مربی خوب و شناخته‌شده بیاید، بدون شک امید داریم. اما بدون بازی تدارکاتی نمی‌شود انتظار معجزه داشت. بازی تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند باعث می‌شود ضعف‌های ما آشکار شود وگرنه زنگ تفریح می‌شویم. ما نباید تیم ملی را بدون پشتوانه رها کنیم.»

رضا نورمحمدی با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات گفت: «پرسپولیس نفرات خیلی خوبی جذب کرد.سروش و بیرانوند سابقه بازی در این تیم را داشتند. بازیکنان جدیدی هم که آمدند، با توجه به داشته‌های قبلی تیم، برای لیگ جدید قطعاً مدعی اصلی خواهیم بود. آلان پرسپولیس دریکی دو پست ضعف دارد که بدون شک گرفتن یک مهاجم تخصصی نیاز اصلی تیم است. یحیی بازی‌های تدارکاتی را آغاز کرده و با سریع نفرات جدید به تیم اضافه شدند. این استارت سریع باعث می‌شود تا تیم آماده‌تر شود. حساسیت روی خط حمله پرسپولیس زیاد است. طارمی و علیپور در سال‌های اخیر انتظارات را بالابرده‌اند و در دو فصل گذشته در بخش تهاجمی مهاجمان تیم آن‌طور که باید نتوانستند بار گلزنی را به دوش بکشند. ما مهاجم تخصصی نداریم و عیسی هم مصدوم بوده است. با داشتن یک مهاجم خوب خارجی می‌توانیم بازهم مدعی اصلی قهرمانی باشیم.»

وی افزود: «پرسپولیس شرایطی دارد که هواداران از آن‌ها نتیجه و فقط قهرمانی می‌خواهند. چیزی به‌جز قهرمانی هواداران را راضی نمی‌کند. بازیکنان خوبی که در لیگ ما هستند، اکثراً سن شان بالاست. بازیکن خوب کم است و مربیان به خاطر این‌که نتیجه گرا هستند نه آینده‌نگر، دنبال بازیکنانی می‌روند که بتوانند نتیجه را مال خود کنند. همآن‌طور که می‌دانید استقلال و سپاهان هم از مربی خارجی سود می‌برند. به‌خصوص مربی سپاهان که سابقه خیلی خوبی دارد و سرمربی معروفی است. حضور این مربیان باعث بالا رفتن کیفیت لیگ می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار