بیانیه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

سمنان (پانا) - شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، به مناسبت هفته حجاب و عفاف، بیانیه ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

متن بیانیه به شرح زیر است:

حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است؛ حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد. این جزو نعمت های الهی است. مقام معظم رهبری

امروز سالروز قیام گوهرشاد است. گوهرشاد، بانوی تأثیرگذار و کنشگر اجتماعی عصر تیموریان بود که دست تقدیر چندین قرن بعد، یادگار او یعنی مسجد گوهرشاد را به سنگر حماسه حجاب در تاریخ ایران مبدل کرد. این روز در سال‌های اخیر تحت عنوان «روز عفاف و حجاب» نامگذاری شده و می‌تواند فرصت مغتنمی برای ارزیابی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در زمینه حجاب و عفاف باشد.

بی تردید حجاب و عفاف در دنیای امروز نه تنها شامل زنان بلکه همه آحاد جامعه را در بر می گیرد و این مهم تنها در پوشش خلاصه نمی شود؛ بلکه باید در کنار پوشش ظاهری، حجاب و عفاف برای اخلاق و اندیشه ها را نیز در نظر گرفت.

اسلام ناب محمدی(ص) با هدف ارتقاء جایگاه زنان مسلمان و ایجاد شرایط مساعد برای او، حجاب را واجب کرد تا وی بتواند با آرامش و در کمال امنیت، در اجتماع نقش‌آفرینی کرده و در عین حال خدشه‌ای به وظایف مادری و همسری وی وارد نشود. این در حالی است که شاهدیم رسانه‌های بیگانه و معاند نظام، دائم در حال تلقین شرایط وخیم بانوان مسلمان ایرانی هستند که چه نشسته‌اید بانوی محجبه در ایران دچار ناکارآمدی و موانع متعدد است، اما با رصدی جزئی در احوالات زن غربی به خوبی سردرگمی، بی هویتی، بی‌پناهی و عدم امنیت را برای ایشان لمس کرده و فریاد کمک‌خواهیِ زنان مظلوم و قربانی سیاست‌های سرمایه‌داری غرب بلند شده است.

در این میان لازم است تا مسئولان و تصمیم‌گیران در حوزه‌های فرهنگی با بهره‌گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ در مسائل فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب در کشور، از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ساز و مورد خوشایند معاندان و دشمنان ایران اسلامی پرهیز کرده و در سیاستگذاری‌های فرهنگی به جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیر از اسناد بالادستی راه‌های نفوذ را مسدود کنند.

ما،جامعه فرهنگیان آموزش و پرورش استان سمنان به عنوان طلایه داران ایجاد تمدن نوین ایران اسلامی، خواهان دخالت و نظارت سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در روند فرهنگی جامعه به منظور رسیدن به شرایط مطلوب هستیم و انتظار داریم، همان گونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه مورد توجه قرار گرفته است، نیز شاهد برخورد روشن، صریح و قانونی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم بوده و مسئولان بدانند که آسیب‌های وارده از انحرافات فرهنگی در جامعه کم از آسیب‌های اقتصادی نیست و چه بسا در بسیاری موارد زیربنای شکل‌گیری آسیب‌های کلان‌تر است

جامعه فرهنگیان آموزش و پرورش استان سمنان متعهد است برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن، با تداوم رعایت پوشش عفیفانه زن و مرد مسلمان ایرانی، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار