سردار آزمون: برکناری اسکوچیچ ته نامردی بود

تهران (پانا) - مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه دو دستگی بین ملی پوشان وجود ندارد، برکناری اسکوچیچ توسط کمیته فنی را «ته نامردی» دانست و گفت بعضی از بازیکنان مار هستند و «زیرآب» می‌زنند، 90 درصد بازیکنان ایرانی ادا در می آورند.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سردار آزمون: برکناری اسکوچیچ ته نامردی بود

تیم ملی فوتبال ایران یکی از عجیب‌ترین دوران تاریخ خود را سپری می‌کند. از یک سو دو دستگی و اختلاف بین بازیکنان بر سر حمایت از دراگان اسکوچیچ علنی شد و از سوی دیگر چند روز بعد از این اتفاق، اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کنار گذاشته شد.

سردار آزمون مهاجم تیم ملی یکی از نفراتی بود که در حمایت از اسکوچیچ پیامی را به همراه چند ملی پوش دیگر منتشر کرد و بابت این اقدامش مورد انتقاد بعضی از رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفت. این موضوع باعث ایجاد شائباتی مبنی بر ارتباط آزمون با ایجنت اسکوچیچ بر سر یک قرارداد تجاری هم شد.

حالا و بعد از فروکش کردن بحث اختلافات و برکناری اسکوچیچ، آزمون در مصاحبه با برنامه فوتبال برتر به شفاف سازی اتفاقات رخ داده پرداخت و با بیان اینکه اختلافی با مهدی طارمی و کریم انصاریفرد ندارد، از بعضی دیگر از بازیکنان تیم ملی به شدت انتقاد کرد. او همچنین تاکید کرد که با کی روش اختلافی ندارد و در ماه‌های اخیر مدام با او در ارتباط بوده است.

مشروح گفتگوی آزمون در ادامه می‌آید:

با طارمی و انصاریفرد حرف زدم؛ دو دسته نیستیم

همیشه اختلاف نظر در اردوی تیم ملی بوده است ولی این دلیل نمی‌شود بازیکنان دو دسته باشند. باورتان نمی‌شود ولی من دیشب با مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد حرف زدم. مردم مطئمن باشند بچه‌ها تمام تلاش خودشان را در دیدارهای دوستانه و جام جهانی می‌کنند و برای این پرچم می‌جنگند تا آنها را خوشحال کنند. من به‌عنوان بازیکن تیم ملی وظیفه داشتم از کشورم در مواقع سخت حمایت کنم و این کار را کردم. بچه‌هایی هم که این کار را کردند، همین قصد را داشتند ولی در مورد استوری برخی از بچه‌ها که دوستان صمیمی‌ام هستند، بهتر است حرفی نزنم و خودمان بین بچه‌ها حل می‌کنیم.

به ما در تیم ملی چاه نفت نمی‌دهند

خیلی از بچه‌ها ناراحت شدند. وقتی با مهدی و کریم صحبت کردم، می دانم آن بیانیه را یک موقعی نوشتند که خیلی عصبانی بودند. در تیم ملی کسی نفع شخصی ندارد. به ما که چاه نفت و خانه نمی‌رسد. وظیفه داریم هر مربی باشد، تا لحظه آخر بجنگیم و از او حمایت کنیم. این را باید همه بچه‌ها انجام بدهند. من هشت سال است که بازیکن تیم ملی هستم و این حق را دارم که حرف بزنم. وظیفه دارم از تیم ملی حمایت کنم.

ایجنت اسکوچیچ را نمی‌شناسم

من ایجنت اسکوچیچ را نمی‌شناسم که گفتند قرارداد تجاری ام را او بست است. می دانم اینها از کجا خط می‌گیرند و چرا این کارها را می‌کنند. من هیچ موقع از حرف نمی‌ترسم. از اینکه درباره ام چه بگویم نمی‌ترسم. جایگاهم بین مردم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. نمی‌خواهم خودم را ثابت کنم. همیشه حرف منطق و راست را گفته‌ام. نباید به خودم دروغ بگویم. همیشه با خودم رو راست بوده‌ام و خواهم بود. همیشه حرف حق را می زنم و از چیزی نمی‌ترسم.

اختلاف با کی روش؟ همین الان با او در ارتباط هستم

کی‌روش آدمی بود که مرا به تیم ملی بزرگسالان آورد. موقعی بود که وقتی به‌خاطر مادرم خداحافظی کردم، موافقت کرد. همین الان هم همینطور هستم. حاضرم همین حالا به‌خاطر آنها فوتبالم را کنار بگذارم. در آن زمان جز کی روش هیچ کسی از من حمایت نکرد. من چرا نباید از او حمایت کنم؟ او کسی بوده که من را آورد و همین الان با او در ارتباط هستم. در دو ماه اخیر با هم خیلی تماس داشتیم ولی من باید حرف حق را بزنم. خدایی ناکرده کی‌روش را بیاورند و زبانم لال تیم ملی نتیجه نگیرد، آن وقت می‌دانید حاشیه چقدر می‌شود؟

امیدوارم اسکوچیچ از ما راضی باشد

من وظیفه حمایت از تیم ملی را دارم و این کار را نیز ادامه می‌دهم. با این حال، امیدوارم شرایط درست شود. امیدوارم آقای اسکوچیچ از ما راضی باشد. اسکوچیچ آدم مهربانی است و امیدوارم در زندگی خود موفق باشد و به نظرم کار ما در حمایت از او اشتباه نبود.

برکناری اسکوچیچ ته نامردی بود

کمیته فنی؟ (با خنده) چه بگویم. این کار (برکناری اسکوچیچ توسط کمیته فنی) ته نامردی بود. یک اردو مانده بود و این اتفاقات افتاد. چرا دروغ بگوییم. زمانی که کی روش هم خداحافظی کرد فقط یک نفر به فرودگاه رفت؛ آن هم راننده‌اش بود. می‌خواهیم اخراجش کنیم درست برخورد کنیم. قدرنشناس نباشیم. اسکوچیچ آدمی بوده که در بحرین دست تیم ملی را گرفته و تیم را به جام جهانی برده است. اوکی او آدم بد؛ ولی یک مقدار قدرشناس باشیم. اصلاً بگوییم تاکتیکش زیر صفر بود ولی بدون هیچ دردسری به جام جهانی رفته‌ایم ولی تو را به خدا موقع خداحافظی خوب برخورد کنیم. ما مردم این‌طوری نیستیم. با آدم‌هایی که از بیرون کشور می آیند خوب برخورد کنیم.

گواردیولا هم نمی‌تواند کاری کند

فقط یک اردو تا جام جهانی مانده بود. ماندن اسکوچیچ برای من چه فرقی می‌کند. کی روش هم باشد من هستم. هشت روز اردو داریم. گواردیولا هم در این هشت روز نمی‌تواند کاری کند. این ته نامردی بود. از نظر انسانیت نگاه می‌کنم؛ این کار ته نامردی بود.

طارمی مرد بود و ادا در نیاورد

من به مهدی (طارمی) خیلی احترام می‌گذارم. او جزو کسانی است که مرد است و پای حرفش مانده و ادا در نیاورده که راجع به اسکوچیچ یک نظر بدهد و در عرض دو هفته برگردد. مهدی را قبول دارم. کریم (انصاریفرد) سکوت کرده بود. من به این جور آدم‌ها احترام می‌گذارم.

مثل خیلی از بازیکنان مار نباشید!

ما مرد به دنیا آمده‌ایم و باید مرد از دنیا برویم. امیدوارم بازیکنان جوان هم قلبشان پاک باشد؛ قلبتان پاک باشد به همه جا می‌رسید. مثل خیلی از بازیکنان مار نباشید و زیر آب نزنید. قلبتان پاک باشد وگرنه به هیچ کجا نمی‌رسید. من با مهدی دیشب صحبت کردم. همیشه در ارتباطیم. گفتم آدم‌هایی که در آن واحد حرفشان را عوض می‌کنند نمی‌پسندم چه خانواده ام باشد چه غریبه. به خاطر همین بهتر است از آنها دوری کنم؛ چرا ریسک کنم؟

۹۰ درصد بازیکنان ایران فقط ادعا دارند

سَرم می‌رود ولی حرفم نمی‌رود. باید به حرفم عمل کنم. بازیکن ایرانی ۹۰ درصد فقط ادعا می‌کند. شک نکن. هیچ کاری نکردند. بازیکنی داریم که دو مربی تیم ملی دعوتش نکرده است. او زمان کی روش بازی می کرده است. الان فکر می‌کند از نظر فنی از همه بهتر است؛ نه عزیزم باید با خودت رو راست باشی و بدانی که «قفل کرده ای». از همه جا تو را بیرون می‌اندازند و باید تلاش کنی تا برای تیم ملی بجنگی و این باعث افتخار همه ماست. زمان کی روش وقتی قبل از جام جهانی برزیل خط خوردم با خودم رو راست بودم و گفتم حقم نبود که به جام جهانی بروم چون بد بازی کردم. این را هم با گریه گفتم.

با نشان دادن بدنتان در اینستاگرام ادا در نیاورید

شما هم نمی گویم مثل من ولی با خودتان رو راست باشید و ادا بازی در نیاورید و در اینستاگرام پست بگذارید و بدنتان را نشان بدهید. اینها به درد نمی‌خورد. اگر مرد هستید خودتان را نشان بدهید و برای جام جهانی به تیم ملی کمک کنید. خودم به شخصه هر کاری می‌کنم که در جام جهانی هر مربی‌ای باشد برای تیم ملی کشورم بجنگم.

یک بازیکن گفته بود ملی‌پوشان اسکوچیچ را نمی‌خواهند

بخش پایانی صحبت‌های آزمون به یکی، دو ملی پوش اختصاص داشت که از قول سایر بازیکنان در حضور یکی از مسئولان حرف‌هایی مطرح کرده بود: «من بعید می دانم آن دو بازیکن راجع به چیزی حرف زده باشند ولی بهتر است خودشان بگویند تا سوءتفاهمی نشود. من با یکی از آن دو نفر که دروغ نمی‌گوید حرف زدم که گفت اصلاً راجع به تغییر مربی حرف نزدم. اما کسانی بودند که از زبان ما حرف زدند که درست نبوده است. یک بازیکن از زبان ما گفته بازیکنان این سرمربی را نمی‌خواهند ولی ما در روی او حرف خودمان را می زنیم و این مسئله را حل می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار