در گفت‌وگو با پانا:

رسول کربکندی: هیچ عزمی برای از بین بردن فساد در فوتبال وجود ندارد

"VAR" بیاید جلوی شرط‌بندی‌ها گرفته می‌شود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است عزم و اراده‌ای برای از بین بردن فساد و تبانی در فوتبال وجود ندارد و فوتبال ایران روز به روز در حال سقوط است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: هیچ عزمی برای از بین بردن فساد در فوتبال وجود ندارد

رسول کربکندی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به رقم‌های شگفت‌انگیزی که در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ردوبدل می‌شود، گفت: «یکسری تیم‌ها مثل پرسپولیس سروصدای زیادی به پا کردند. استقلال کم سروصدا هزینه می‌کند و سپاهان هم توانسته کادر فنی خیلی خوبی را به خدمت بگیرد. فعلاً قدرت دست باشگاه‌هایی است که پول‌دارند و می‌توانند هر بازیکنی که دلشان می‌خواهد را بگیرند. خدا آخر و عاقبت این فوتبال را به خیر کند که معلوم نیست این هزینه‌ها باید از کجا پرداخت شود. فوتبالی که نه ریالی درآمدزایی دارد، نه ریالی بازدهی دارد، نه هزینه و درآمدش شفاف است و نه خصوصی‌سازی شده است، این هزینه‌ها و پول‌ها از کجا می‌آید، خدا می‌داند. تا زمانی که فوتبال خصوصی نشود و همه‌ ریخت‌وپاش‌ها شفاف نباشد، همین بساط است و وضعیت بدتر خواهد شد. مدیران باشگاه‌ها هم هیچ اراده‌ای ندارند و فقط مدیر هزینه‌اند نه درآمد. واقعاً چیزی یا کسی نمی‌تواند جلوی این هزینه‌ها و ریخت‌وپاش‌ها را بگیرد.»

وی افزود: «نمی‌دانم واقع منطق این تعیین سقف گذاشتن سازمان لیگ از کجا آمده است؟ نمی‌دانم اقتصاد ما آن‌قدر پیشرفت کرده یا فوتبال ما؟ ارقامی که می‌شنویم آدم می‌ماند چه بگوید؟ من ابداً با پول گرفتن بازیکنان مخالف نیستم. به‌هرحال عمر قهرمانی و فوتبال بازی کردن فوتبالیست‌ها کوتاه است. این‌ها نه شغلی دارند، نه هنری و نه سواددارند. 10، 12 سال فوتبال بازی می‌کنند و هرکسی که هرچقدر حقش است باید بگیرد. اما این سقف گذاشتن‌ها هیچ منطق و دلیلی ندارد. این 30، 40، 20 و 15 میلیاردی که حرف می‌زنند و به باشگاه‌های مختلف رقم می‌دهند، بازیکنان حتی در خوابشان هم نمی‌دیدند که این‌قدر پول بگیرند. فدراسیون نه رئیس دارد و نه قانون. رئیس قبلی هم که مدام این‌طرف و آن‌طرف مصاحبه می‌کند. انگار اختیار فوتبال دست کسانی است که نمی‌دانیم و نمی‌شناسیمشان.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «با احترام به همه‌ی بازیکنان فوتبال مسلماً هیچ بازیکنی ازلحاظ کیفیت نداریم که قیمتش 20 میلیارد، حتی 15 و 10 میلیارد باشد. اما این ارقام را دلالان درست می‌کنند. این القاب پدیده و بهترین و ستاره را هم خودشان درست می‌کنند تا قیمت را بالا ببرند. تیمشان از مدیر و دلال و رسانه و همه جور است. بهترین‌ها را درست می‌کنند تا توجیه پول گرفتن را داشته باشد. من این حرف‌ها را می‌زنم، نه منفعتی دارم و نه قرار است جایی کارکنم. زمان قرارداد بستن‌ها، بالاترین قراردادم 350 میلیون بوده است و خدا را شکر به هرچه خواستم رسیدم. الان اگر 100 میلیارد هم به من بدهند، نه توان جسمانی‌ام اجازه کار به من می‌دهد و نه سنم طوری است که کارکنم.»

رسول کربکندی گفت: «این‌قدر کارهای دلال‌ها برنامه‌ریزی‌شده است که از داور و ناظر و مدیر و بازیکن و مربی و همه و همه رادارند. چرا وقتی در فوتبالی که این‌همه هزینه برای خرید بازیکن می‌کنند، آوردن "وی ای آر" آرزو شده است؟ چون اگر این سیستم داوری بیاید، جلوی خیلی از نتایج و شرط‌بندی‌ها را می‌گیرد. واقع وصف دلالی و تبانی و زدودند نگفتنی است. من 7، 8 سال قبل وقتی سرمربی صبای قم بودم، از سپاهان 2 بر یک پیش بودیم که داور دقیقه آخر پنالتی الکی برای سپاهان گرفت و بازی مساوی شد. بعدازآن بازی، از دلالی و زدودند حرف زدم اما به‌جای اینکه به حرفم گوش کنند و پیگیر شوند، مرا جریمه و 2 جلسه محروم کردند.»

وی خاطرنشان کرد: «ذوب آهن دو سال پشت سرهم فانوس به دست بود و در هفته آخر در لیگ برتر باقی ماند که یک سال آن را خودم عضو هیات مدیره بودم. اما سال قبل تیم با آرامش بیشتری کارکرد و وقتی بعد از 2 سال پرالتهاب، تیم هفتم جدول شد، باعث خوشحالی است. جالب است که تنها عضوی که فنی بود و از بدنه فوتبال من بودم و بلافاصله برکنارم کردند. چون دستور از بالا می‌آمد که چه کسی سرمربی شود. برای اینکه می‌دانستم اشتباه می‌کنند و این مشکلات تیم از کجا آب می‌خورد، مرا برداشتند. حرف زدن‌های من هم وقت تلف کردن است چون گوش شنوایی برای شنیدن این حرف‌ها نیست. اراده و عزمی برای مبارزه با فساد و دلالی و تبانی نیست. چون زبانم تلخ است، کسی ما را دوست ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار