وزیر نفت اعلام کرد

ایجاد اشتغال۲۴ هزار نفری با توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان

تهران (پانا) - وزیر نفت با بیان اینکه توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار عایدی و درآمدزایی برای کشور ایجاد می‌کند، اعلام کرد که این مهم برای ۲۴ هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال۲۴ هزار نفری با توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان

به گزارش وزارت نفت، جواد اوجی در خصوص آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید گفت: میدان نفتی آزادگان یک میدان مشترک میان ایران و عراق است، مدل‌های توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان با برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده در شرکت ملی نفت طی ماه‌های اخیر، طراحی شده، اما تأمین مالی، یکی از بحث‌های مهم درباره این میدان بود که امروز با استفاده از ظرفیت بانک‌ها و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی، این موضوع نیز محقق شد.

وی با قدردانی از شخص رئیس‌جمهوری و معاون اول برای حمایت از این پروژه افزود: با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۷ میلیارد دلار، ظرفیت تولید این میدان در سال دوم آغاز توسعه و افزایش تولید آن، به ۲۲۰ هزار بشکه و در طی هفت سال آینده، به ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز خواهد رسید.

وزیر نفت تصریح کرد: در طول مدت بهره‌برداری ۲۰ساله میدان آزادگان، اگر مبنای هر بشکه نفت را ۸۰ دلار منظور کنیم، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور ایجاد و ۲۴ هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد، همچنین به‌زودی اقدام‌های عملیاتی برای افزایش تولید این میدان نیز انجام خواهد شد.

اوجی اظهار کرد: طبق اعلام شرکت ملی نفت ایران، در طرح توسعه آن، حفاری بیش از ۴۲۰ حلقه چاه تولیدی و تزریقی، ساخت ۵ منیفولد و نصب ۳۱۵ تا ۳۲۰ هزار کیلومتر خطوط لوله، از سوی شرکت‌های پیمانکاری و سازندگان داخلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه میدان آزادگان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی مشترک ما با عراق است، گفت: از این میدان هم‌اکنون روزانه ۱۹۰ هزار بشکه نفت برداشت می‌شود که با برنامه‌ریزی و مطالعاتی که همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران طی ۴ تا ۵ ماه اخیر انجام دادند و الگوهای خوبی نیز طراحی کردند و نشست‌هایی که در سازمان برنامه و بودجه داشتیم امروز اتفاق خوبی در بحث تأمین مالی آن رقم خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار