یکی از اهالی قلم در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد:

مطالعه و برقراری ارتباط با دیگران مقدمه نوشتن است

نویسنده اهل کهگیلویه وبویراحمد: هرکاری برای شروع همیشه دست‌انداز دارد منتهی ما هستیم که باید هنرنمایی کنیم

یاسوج (پانا) - امروزه در جهان لبریز از تاریکی، دلسوازنی هستند که از درد مردم آگاهند و مشکلات را عمق جان حس کردند و آن‌ها را به زبان کاغذ و قلم می‌گویند، همان‌هایی که شاید بازار قلم و کاغذ و حرف دلشان خریدار نداشته باشد، اما هنوز با همان عشقی که از خامه دفتر جانشان رسوخ کرده است، نفس می‌کشند و یار کهن‌شان را از خاطرنمی‌برند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه و برقراری ارتباط با دیگران مقدمه نوشتن است

به مناسبت روز قلم بهانه‌ای به دست گرفتیم و سراغ یکی نویسندگان و وارث لوح در استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم. عسکر میثاقیان از نویسندگان خلاق اهل شهرستان ماگون است که در ۴۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و دستی بر کتابت دارد. این نویسنده مارگونی با تأکید بر صداقت در قلم خود، عنوان کرد: «قلم به دست گرفتم که حرف حق بنویسم، زمانی که قدرت قلم و تاثیر نوشته های آن را بر خواننده فهمیدم، شروع به نوشتن کردم.»

وی از خود بیان کرد: «در دوران ابتدایی روزی در وصف طبیعت انشاء نوشتم. با گذر زمان علاقه من کم کم بیشتر شد و از همان دوران ابتدایی می نوشتم، اما به صورت آماتور. بعد در دبیرستان و دانشگاه حرفه‌ای‌تر شدم.»

میثاقیان گفت: «اهالی وادی قلم بی‌شک رسولان و پیغام آوران سعادت هستند.»

وی اضافه کرد: «راه ایجاد انگیزه و نوشتن، مطالعه است. نویسنده شدم، چون نویسنده می تواند هنر خود را نشان دهد. ما باید آگاهی‌‌بخشی کنیم. در واقع جوهره توانایی خود را به قلم بنگاریم و عقیده دارم باید خوب اهل مطالعه باشید تا نویسنده خوبی شوید.»

این نویسنده اهل قلم ادامه می‌دهد: «هر کاری برای شروع همیشه دست انداز دارد، منتهی ما هستیم که باید هنرنمایی کنیم.»

میثاقیان تصریح کرد: «بی‌انگیزگی، عدم حمایت دولت، نبود امکانات لازم، فروش کتاب، بهای هنگفت چاپ‌، عدم حمایت از این حرفه وخاتمه اثر از شرایط عدم موفقیت در نویسندگی است.»

وی ادامه داد: «من علاوه بر نویسنده بودن یک رازدار علم و اشارت با صبری از جنس رسولان و با شمشیری به نام قلم، هستم. من معلم هستم. من آموخته ام و آموزش می دهم. به غیر از یک آموزگاری، مدرس کلاس صبر و استقامت، بردباری، عشق و تلاش هستم. من یاد می دهم که باید با تمام مشکلات و سختی ها مبارزه کرد و یا کنار آمد تا اگر دانش آموزان شکست خوردند در راه رسیدن به هدفشان ناامید نشوند و توکل کنند، زیرا هر شکست مقدمه یک پیروزی است.»

عسکر میثاقیان در پایان گفت: «همانطور که خود با تمام شکست ها و ناامیدی‌ها دست از تلاش برنداشتم و همواره به دنبال موفقیت وکسب علم بوده‌ام.»

شایان ذکر است میثاقیان به کوشش خود دو کتاب به نام‌های دنیای معلمی و انتقال تجربیات نوشته و به چاپ رسانیده است.

خبرنگار: مریم انصاری‌راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار