اعلام شرایط و جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس متوسطه‌

تهران (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با توجه به زمان ثبت‌نام در مورد شرایط و جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره متوسطه، وضعیت ستاد ثبت‌نام منطقه، فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته را توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط و جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس متوسطه‌

احمد اسدی؛ معاون متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۱۳ وضعیت و عملکرد ستادهای ثبت‌نام منطقه را مناسب ارزیابی کرد و به پانا گفت: «جهت سهولت و پاسخگویی به اولیای محترم ستادهای اصلی و فرعی ثبت نام از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ فعال شده اند. ستاد اصلی ثبت نام در آموزش و پرورش منطقه ۱۳ مستقر شده است و ستادهای فرعی برحسب مقاطع تحصیلی و جنیست در مدارس مشخص شده اند. برای تمامی دانش آموزان از قبل، بر اساس محل سکونت و کد پستی، نامه معرفی به مدرسه مقطع بالاتر طبق محدوده محل سکونت صادر و تحویل داده شده است. آن دسته از اولیای محترمی که به منطقه ۱۳ نقل مکان کرده اند و یا افرادی که درخواست جدیدی برای ثبت نام دارند به ستادهای فرعی ثبت نام مراجعه می کنند. ستادهای فرعی پس از بررسی مدارک نامه ثبت نام از طریق سامانه به مدرسه مقصد ارسال می شود و نیازی به مراجعه مجدد به ستادهای فرعی نیست.»

وی در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم عنوان کرد: «فرصت باقیمانده تا صدور فرم های هدایت تحصیلی، نسبت به بررسی مجدد فرایند انتخاب رشته تحصیلی اقدام و مشاوره های نهایی را انجام دهند. پس از ثبت نمرات و صدور برگه هدایت تحصیلی نسبت به ثبت نام در مدارس متوسطه دوم اقدام کنند. در صورتی‌که دانش آموزان علاقمند به ثبت نام در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باشند، می توانند زودتر اقدام کنند. چنانچه به دنبال ادامه تحصیل در شاخه نظری هستند ضمن دریافت نامه از محل تحصیل در متوسطه اول نسبت به ثبت نام اقدام کنند. همچنین برای ثبت نام در مدارس خاص باید منتظر اسامی قبول شدگان باشند. برای ثبت نام در هنرستان ها محدوده جغرافیایی و محل سکونت و ارائه نامه الزامی نیست، اما ثبت نام در متوسطه دوم نظری (دولتی و هیات امنایی) نیاز به نامه و محدوده جغرافیایی و محل سکونت دارد.»

اسدی افزود: «ملاک ثبت‌نام در تمامی مدارس برگه هدایت تحصیلی و کسب شاخه و رشته است. در برگه هدایت تحصیلی اولویت الف و ب به این معنا است که دارندگان اولویت الف پس از صدور هدایت تحصیلی دوهفته فرصت ثبت نام در رشته مورد علاقه خود را دارند و دانش آموزان با اولویت ب بعد از دوهفته و با توجه به ظرفیت اقدام کنند، در صورت تکمیل ظرفیت، تغییر رشته و یا تغییر دبیرستان انجام می شود.»

معاون متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۱۳؛ جایگاه مشاوران و نقش هدایت تحصیلی را برای دانش آموزان حیاتی دانست و بیان کرد: «مشاوران مدرسه در مقاطع تحصیلی خصوصا متوسطه اول نقش مهم و بسزایی در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان دارند. نظرسنجی و درخواست اطلاعات از والدین، دبیران و دانش آموزان؛ آگاهی بخشی به اولیا و دانش آموزان، معرفی رشته ها و شغل ها، ارتباط نمرات موثر و کسب شده با رشته تحصیلی؛ ایجاد جشنواره ها، نمایشگاه ها، بازدیدها، مشاوره تحصیلی؛ جلسات مستمر و مفید، ارزیابی و نظارت بر فرآیند هدایت تحصیلی و... از جمله وظایف مشاوران و کمک به انتخاب رشته موثر و مفید دانش آموزان است.»

دانش‌آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار